lørdag 14. juli 2018

I know a girl whose one goal was to visit Rome. Then she finally got to Rome and all she did was post pictures for people at home. 'Cause all that mattered was impressin' everybody she's known

Det har vært dårlig med blogging denne sommeren, og det skyldes at jeg ofte er sliten etter jobb, og at all fritiden min går til å se på Love Island. Selv om det er trash-tv, så er jeg så glad for at jeg oppdaget det til sommeren. Det er så underholdende, og det har overrasket meg hvor mye det har fått meg til å gråte. Viktigst er kanskje at det virkelig gir hjernen en pause, for man trenger ikke å tenke så mye når man ser på det. Masteroppgaven tenker jeg kun på innimellom når jeg kommer på det. For eksempel i dusjen, hvor det foregår mye tenking i hodet mitt. Jeg er faktisk virkelig nødt til å jobbe med oppgaven neste helg. Ellers blir jeg satt ganske langt tilbake i tidsskjemaet mitt. Lynx og co. skal liksom egentlig komme til neste helg. Men alt er fortsatt usikkert, for det kan hende de prioriterer å besøke Volla, Mog og den nyeste kidden i familien. Sistnevnte er helt ålreit for meg, da jeg synes det blir ganske lite plass her i huset til alle oss. Denne uken har vært svært lang, og helgen har vært etterlengtet. Mandag fylte jeg tjuefem, noe som egentlig ikke fikk så mye plass i hodet mitt den dagen. Jeg kjente virkelig bryllupet til Sugar i kroppen da jeg gikk på jobb. Blir som regel mest støl på den 2. dagen etter mye aktivitet. Det er som regel mye å gjøre på mandager, så jeg og kollegaen gikk overtid uten pause. Men jeg kom meg omsider hjem, og forlot ikke stolen ved spisebordet på et par timer. Det var middag, gaver og ostekake som ventet. Så det var veldig hyggelig, selv om jeg et par dager senere hadde glemt at jeg hadde fylt år. "Hvor gammel er du?" "Jeg blir tjuefem ... åh, nei jeg er tjuefem!". Selv om det har vært mye arbeid på jobb denne uka, og generelt hele sommeren hittil (pleide det ikke å være roligere på somrene? Eller var det kanskje bare det ène året..), så har jeg hatt en veldig fin arbeidsuke. Jeg har fått ros av flere pasienter, og det gjør virkelig noe med deg å høre at du gjør en god jobb. Jeg tror liksom at jobb blir en pause fra mitt nåværende normalliv, og at det derfor egentlig er deilig å dra på jobb. Det var virkelig uventet, og antakeligvis ikke noe jeg trodde jeg skulle kjenne på i forkant av sommerturnusen min startet. Det er ikke engang slik at jeg lengter etter sydenferien min. Men det har antakeligvis også noe å gjøre med det fantastiske været vi har hatt denne sommeren. Det gikk liksom plutselig opp for meg en dag forrige uke, at "jøss, vi har virkelig hatt bra vær denne sommeren". Når det er sagt, så er det også en glede å se at det skal komme regn også. Det hadde liksom ikke gjort meg noe om vi hadde fått en regnuke nå, slik at landet ikke lenger er så tørt. Lyn og torden gir veldig god stemning, men også masse skogbranner når det er såpass tørt. Hvis ikke søsteren og co. kommer neste uke, så håper jeg at jeg har nok energi til å dra på shopping. Det hadde vært deilig. Har lyst til å kjøpe meg ny håndsåpe og et blad. Det blir sikkert bursdagsgaven min til meg selv. Hørte Emotionless av Drake for første gang denne uken tror jeg, og jeg forelsket meg litt i den. Tror det hovedsakelig skyldtes at jeg kjente litt vibber fra Take Care albumet, og det har jeg ikke kjent med andre sanger av Drake i etterkant av det albumet. En viktig del av at jeg liker sangen, er selvfølgelig teksten. Nå skal jeg legge meg i solen og nyte min favorittbok som jeg har lest sikkert tusen ganger nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar