søndag 15. juli 2018

don't you get tired of looking for high fives?

Det har allerede gått en uke siden bryllupet, og du kan knapt se spor av denne hennaen på hendene mine. Det skal sies at jeg ofte vasker hendene i jobb-sammenhenger, så hennaen ville kanskje vart lengre om jeg ikke jobbet for tiden. I går klarte jeg ikke dy meg selv, så jeg bestilte et par kopper hjem i posten. Jeg husker ikke når jeg sist kjøpte meg en kopp, men jeg har egentlig forbud mot å kjøpe kopper. Men akkurat nå er liksom unnskyldningen stadig: "jammen, det går bra, du har hatt bursdag". Alt er lov inntil jeg bestemmer meg for at jeg ikke lenger nylig har hatt bursdag. Siden jeg er inni en sånn grei rutine søvnmessig, så la jeg meg til sengs relativt tidlig for en lørdagskveld. Fikk plutselig en snap av Thomas, og de kommer i ny og ne. Spesielt når han har hatt litt å drikke, og det hadde han i går også. Måtte le av han, også kjente jeg et savn tilbake til de gangene vi har vært ute på byen og drukket litt vel mye. Det er overraskende nok han og Anne som jeg kanskje har mest kontakt med disse dager, selv om jeg skulle trodd det ble Gemma. Men Gemma har omtrent ikke noe sosial media, så det er klart at det er enklere å holde kontakt med de andre som har det. Jeg håper at jeg får til en tur til London i høst for å besøke de. Det er så vanskelig å planlegge tiden fremover når jeg skal begynne på masteroppgaven. Timeplanen min avhenger liksom av de ulike søknadene, og hvor fort jeg får til å gjennomføre datainnsamlingen min. Hypotesen min er at det vil ta en god stund, så alle planer jeg legger, må liksom bli litt sånn spontane når jeg ser at jeg har tid. Jeg håper jeg får det litt som Oyster, som sa at hun aldri hadde reist så mye i løpet av et år. Tror egentlig ikke det blir helt slik for min del grunnet at jeg kommer til å gjennomføre en helt egen studie, men det er lov til å håpe! Det er søndag, og det er første normale søndag på tre uker. Så jeg har ryddet og vasket før klokken slo tolv, også fant jeg frem mine ukentlige mål som har gått i glemmeboka de siste ukene. Det var litt vanskelig å skrive mål for uken som kommer, fordi planene er litt sånn oppe i lufta. Lynx og co. kommer kanskje, Monchita har fri slik at hvis Lynx og co. ikke kommer, så drar vi sikkert og utforsker byen litt. Jeg er jo nødt til å forsøke meg på å sende søknad neste uke. Så ja, det blir en litt sånn usikker uke. Nå sitter jeg i bikinien på soverommet, fordi det er såpass varmt. Skal legge meg litt ute i sola etterpå, også skal jeg og Monchita spise indisk i kveld. Tror jeg kanskje begynner å grine dersom de ikke har lam i spinat. Det har jeg hatt lyst på så lenge nå, så det blir en nedtur dersom jeg ikke får det. Men uansett! Indisk! Det gleder jeg meg til. Og i morgen er det tilbake på jobb.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar