onsdag 4. juli 2018

You thought you had me, didn't you? When you lied to my face I could see the truth

Jeg hadde faktisk en grei nattevaktshelg i mine øyne. Når jeg sier grei, så tenker folk automatisk at den har vært rolig. Men det er altså feil. Det har gått i ett hele tiden, og natt til søndag tilbrakte jeg mer enn en time på den andre delen av avdelingen for å hjelpe til. Det førte til at jeg ikke tok min første blodprøve før 6.30-6.45 ish. Jeg tok en ti-minutters pause litt etter klokken fem, og kollegene mine tok seg en liten pause etter meg. Jeg har løpt et par flere ganger på nettene mine, og jeg har hatt legen oppe hos meg flere ganger. Men det som gjorde at jeg syntes nettene var greie, var et godt samarbeid med kollegene mine, samt håndterbare og kjente rutiner også når det oppstod mer kritiske situasjoner. Det hadde vært noe helt annet om jeg hadde vært på jobb med noen som ikke ønsket å hjelpe, eller som ikke tok initiativ. Vi fikk heldigvis en ekstra på siste natta, og det var nødvendig med tanke på at vi gjennomsnittlig hadde ètt fall per natt. Jeg trodde jeg hadde det bra den siste natta, men jeg klarte omtrent ikke å avgi rapport til dagvakten. Så de sendte meg hjem, og i går var jeg tilbake på kveldsvakt. Doserte faktisk for nattvakten, og det føltes litt ut som om jeg var tilbake på nattevakt selv. Bryllupet til Sugar er bokstavelig talt rett rundt hjørnet, og siden det er tre-dagers, har jeg brukt mye tid på å tenke på hva jeg skal ha på meg. Etter tre timer søvn på mandag, dro jeg på senteret for å finne en del av antrekket jeg ønsket å ha på. Også trodde jeg at jeg hadde funnet det, men da jeg kom hjem så det plutselig helt forferdelig ut. Og da var det liksom tilbake i tenkeboksen, selv om jeg egentlig ikke har mer tid til å finne meg et antrekk. Så nå tror jeg at jeg bare skal gå for det jeg har i skapet. Jeg har liksom ikke fått tid til å tenke på mer enn antrekk heller, så jeg kjøpte med meg en ny neglelakk og en eyeliner i håp om at jeg finner ut av det på de ulike dagene. Jeg har en siste vakt igjen i kveld, også begynner bryllupshelgen i morgen. Det er så merkelig at bryllupet allerede er her, og jeg straks er halvveis gjennom sommerturnusen. Tiden flyr virkelig bort. På en måte er jeg glad for den hektiske timeplanen for tiden, for masteroppgaven går faktisk litt i glemmeboka. Og selv om jeg ikke akkurat har ferie per dags dato, så har jeg litt ferie fra å tenke på oppgaven min. Når jeg har hatt noen timer fri, har jeg brukt de til å se på Love Island UK. Det er egentlig ganske spesielt at jeg ser på det, for jeg er egentlig ikke en til å følge med på reality show med mindre det er sånne humoristiske. Men jeg begynte liksom å se Love Island overalt på sosiale medier, og det føltes litt ut som når GBBO er på tv og hele UK sitter og følger med. Det er veldig underholdende, selv om det har fått meg til å tenke på etiske aspekter. De siste episodene har ført til at jeg har hatt tårer i øynene, og jeg venter i spenning på neste episode. Det er en episode hver kveld utenom lørdag, slik jeg har forstått det. Og det er dette som kanskje gjør at jeg faktisk fortsetter å se på det, for hvis det hadde vært en episode i uken, så hadde jeg ikke hatt nok tålmodighet til å vente. Jeg begynte å se på det relativt sent, hvilket betyr at jeg har flere episoder å catch up on. Det er jo veldig fint. Nå skal jeg gjøre akkurat det, før jeg er nødt til å gjøre meg klar for en ny kveldsvakt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar