mandag 25. juni 2018

So tell me when you're gonna let me in. I'm getting tired, and I need somewhere to begin

Helgen var absolutt nødvendig selv om det kjentes ut som om den gikk forbi på et minutt. Jeg forelsket meg i et cover av Somewhere Only We Know (som jeg har brukt uendelig mye tid på å synge på SingStar. Eksisterer det fortsatt?). I helgen sov jeg litt lengre, og jeg fikk endelig ryddet og vasket. Gjorde en litt grundigere vask på soverommet, og jeg la på nytt sengesett. Men du vet det har gått fort, når du er på jobb og begynner å snakke om gårsdagen som om du var på jobb da også. For det føles litt ut som om fredag var i går, men slik er det ikke. Det skal sies at jeg ikke tror jeg har hatt såpass mange dagvakter i strekk, så jeg er kanskje litt mer sliten. I dag var jeg på kurs halve dagen, så jeg kom tilbake på post med nye ting i hodet, så det ble litt rotete. Jeg endte opp med å gå litt overtid igjen, men denne gangen skyldtes det egentlig at jeg tok imot en ny pasient, og brukte såpass lang tid på å dokumentere alt. Det var liksom en som så ganske grei ut, men som hadde ganske mye mer komplekse problemer, og ganske mange nye intervensjoner. Til tross for at jeg så langt har gått overtid de fleste av vaktene mine, så kjenner jeg på at jeg egentlig har det ganske bra. Jeg har det veldig fint med kollegene mine, sommerlegene virker kompetente, og jeg trives med utfordringene arbeidsdagen gir. Det er såklart ganske tidlig inn i sommerturnusen min ennå, og jeg er sikker på at jeg har det ganske annerledes neste uke. Kanskje allerede til helgen, for da har jeg første nattevaktshelg på det som føles ut som årevis. I morgen er det kveldsvakt som venter, og det er litt deilig å få litt variasjon i vaktene igjen. Det var ganske varmt da jeg var ferdig for dagen, og som vanlig blir jeg stående og se igjennom alt som har skjedd på mobilen mens jeg venter på bussen. Fikk plutselig en melding av Oyster, som ba meg se opp. Og der stod hun på den andre siden av veien og ventet på bussen i motsatt retning. Da jeg kom meg hjem, tok jeg på meg passelige klær, og la meg ute i sola. Døste litt av, og kjente meg egentlig mer trøtt da jeg stod opp. Lå ute i omtrent tre kvarter, også gikk jeg inn og tok vitaminene mine. Deretter tok jeg en dusj for å skrubbe av all solkremen. Selv om jeg egentlig kan være våken lenger i kveld, så har jeg veldig lyst til å legge meg. Akkurat nå er livet mitt å sove, spise, gå på do, og dra på jobb. Og det er greit nå, for jeg har helst lyst til å bare glemme at prosjektskissen eksisterer. Jeg er fortsatt nødt til å redigere den noe, sende søknad om å gjennomføre forskningen min, og lese alt pensum jeg har lånt i sommer. I går tok jeg avgjørelsen om å reise på ferie litt senere enn planlagt, bare slik at jeg får tid etter sommerturnus til å sitte med alt som har med masteroppgaven å gjøre. Forhåpentligvis går det ikke for mye utover tidsplanen min. Kanskje jeg angrer om et par måneder, men det får jeg isåfall ta da. Nå tar jeg natta. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar