mandag 11. juni 2018

I'm tired of staying up all night with you on my mind, still I'm laying here

Sukkulenten min vokser og dør på samme tid. Herregud, nå innså jeg at det samme gjelder meg. Jeg vokser for hver dag, men jeg dør også litt hver dag. Uansett, sukkulenten min ser ut til å vokse veldig i høyden. Jeg er veldig glad for urtevasen den står i, fordi sannsynligheten for å drukne planten blir mindre. Problemet med vasen er at den er litt for liten i omkrets, slik at "bladene" som er helt nederst vokser til det ikke lenger er plass, og deretter visner de. Jeg brukte pinsetten min til å dra ut de visne "bladene" i dag, også har jeg vannet sukkulenten. På fredag kom mamma syklende hjem med to pakker friskis til meg. Uten at jeg hadde sagt ifra, skjønte hun at jeg omsider var ferdig med skole. Det passet helt utmerket, ettersom jeg lå ute i sola, og det var tomt for is i fryseren. Lørdag med Sugar og Marble ble mer heftig enn jeg hadde planlagt. Jeg dro til byen litt tidlig for å kikke i butikkene jeg har hatt lyst til å se i. Problemet var at det var svært varmt, det var lørdag og på et tidspunkt hvor omtrent hele befolkningen befant seg i sentrum. Jeg fant dessverre ingenting jeg falt helt for, og de tingene jeg hadde lyst på, men var usikre på, forlot jeg. Etter mange år med shoppingserfaring, så har jeg jo lært at jeg skal unngå å kjøpe ting jeg er usikker på. Faller likevel i den fallgruven ganske ofte, men på lørdag gikk jeg kun ut èn butikk med et kjøp. Og det var bursdagsgave til Sugar. Jeg møtte Marble på sentralstasjonen, så vi kunne gå til Sørenga sammen. Hun kommenterte at det var E6 på vei dit, for det var så sykt mange mennesker som gikk i den retningen. Vi satte oss på den bestemte restauranten og ventet på Sugar. Jeg satt med fleisen i solskinnet uten solbriller, og det føltes ut som om jeg skulle smelte til en sølepytt. Etter misforståelser fikk jeg endelig bestilt meg en aperol spritz, hvilket er favoritt sommerdrink (og sangria da, men i min erfaring er det svært få som serverer det). Sugar kom gående etterhvert, til vår servitørs lettelse. Vi bestilte flere småretter som vi delte mellom oss. Servitøren måtte rette på antall retter, da vi kanskje overestimerte vår evne til å spise. Det var nok best. Etter en hyggelig middag, dro vi for å kjøpe is. Satte oss ned på et trappetrinn og så ut mot solnedgangen. Sugar hadde sett en slags festival, så vi gikk i den retningen, som viste seg å være en filmfestival. Det virket litt stille, så vi gikk videre til Aker Brygge, hvor vi kjøpte oss en flaske prosecco og nøt den. Vi ble sittende ved en ganske merkelig gruppe mennesker, og hadde samtale med en kar som virket litt sprø, men veldig godhjertet. Vi ble enige om at han var veldig forfriskende. Klokken ble rundt 23, og vi gikk videre i retning et utested som jeg assosierer med avvisning. Det føles ut som om jeg har prøvd å komme meg inn utallige ganger, men i realiteten er det kanskje to ganger. Jeg har alltid vært for ung, så jeg var sikker på at jeg ikke kom inn denne gangen heller. Men det gikk visst helt fint, og det var ikke så lang kø heller. I tillegg var musikken mye bedre enn forventet, og vi fant sittested. Vi startet å spandere runder på hverandre, og det er en veldig fin gest, men i min erfaring betyr det at jeg inntar ganske mye mer alkohol enn jeg normalt gjør. Det er ikke like fint, og det er klart at jeg kjente det på kroppen, da jeg først innså at jeg hadde satt meg på vesken til hun som satt ved siden av meg ved at hun måtte dra den ut. Jeg synes jeg faktisk har blitt dårligere med alkohol etter jeg har blitt eldre, men det har noe med at jeg drikker mindre disse dager-- og da drikker jeg nesten litt ekstra for hver gang jeg faktisk drar ut. Vi danset innimellom, og jeg måtte ta meg en luftepause, for det blir naturligvis ganske varmt når man danser. Jeg lurer veldig på hvordan jeg faktisk ser ut når jeg er såpass beruset og prøver å late som jeg ikke er beruset for vaktene. Jeg fikk i hvertfall komme meg inn igjen, etter at jeg hadde gått meg en tur ut. Måtte først stå og se på at vaktene kastet ut en kar som truet med slagsmål. Det var litt underholdende, for han gav seg virkelig ikke. Vi danset til lysene ble skrudd på, og deretter gikk vi i retning sentralstasjonen. Jeg kjøpte en pølse på Narvesen, leverte den til Sugar, sa hadet til henne, også vinket jeg og Marble til forloveden til Sugar som satt på bussen. Jeg er tydeligvis livredd for å bli tissetrengt på nattbussen etter London 2016, så jeg gikk og forsøkte å tisse under en trapp. Men jeg klarte ikke å slappe av nok, og jeg er ganske sikker på at jeg så noen i en restaurant. Da jeg annonserte til Marble at jeg ikke klarte å tisse, begynte vi å gå til busstoppet. Og da så jeg selvfølgelig et skilt som pekte mot en politistasjon like ved der jeg hadde forsøkt å tisse. Altså, går det an. På bussen hjem kom vi i samtale med ei som hadde vært og badet med en vennegjeng på natta. Hun tilbød oss tomater som hun hadde i en plastikkpose, og vi båndet over å være hønemødre. Jeg hadde fått gnagesår, så det var vondt å gå hjem. Men det var faktisk tre andre som gikk av på busstoppet før jeg gikk av. Men de skulle gå i samme retning som meg. Også stod det tre karer på et annet busstopp vi gikk forbi, så det føltes ut som om det var veldig mange ute klokken 4.23 på morgenen. Jeg sovnet i sju timer, lå i sengen en time til, og deretter tok jeg meg en dusj. Gårsdagen gikk hovedsakelig til avslapning i og med at jeg følte meg litt worse for wear. Jeg skiftet sengesett på sengen, men resten av ryddingen utsatte jeg til i dag. Så det har vært dagens oppgave. Printet ut timeplan for uke 25-31, fordi det er deilig å kunne krysse av hver uke som går av sommerturnusen. Det er ganske deprimerende å se antall vakter jeg er satt opp på, men jeg pleier å tenke på sommerturnus som praksis. Og da går det litt bedre. Jeg har jo gjort dette ganske mange ganger nå, så jeg vet at det går greit. Måtte skrive mine ukentlige mål i dag, siden jeg glemte det i går. Og ukens mål er å kose meg med en friuke. I dag var egentlig planen å gjøre en haug mer ærend, og deretter grillings med klassen. Men det har jo øst ned regn i dag, så jeg orket ikke å gjøre verken. Istedet er jeg fornøyd med all ryddingen og vaskingen jeg har gjort. Nå tror jeg faktisk at jeg skal trene på første gang på over en måned, så det blir bra! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar