søndag 23. september 2018

Been feelin' so alone in every crowded room. Can't help but feel like something's wrong

Søsteren er på besøk, og foruten en tur til skolen og litt e-mail-skriving, har jeg tilbrakt all min tid med søsteren og yngste niesen. Vi har vandret i byen, spist dim sum, bakt tjuefem kanelboller, feiret bursdagen til broren min med sushi og kantareller, besøkt Mars på jobb for å se på babyting, sett på Life as we know it, diskutert farger på stikkontakter og bestilt tur til Malaga senere i år. I dag dro søsteren og niesen for å besøke noen venninner, og der har de vært hele dagen. Det passet perfekt, for jeg har fått tid til å rydde og vaske. Og jeg trengte virkelig en dusj i dag og nedfiling av neglene mine. Så det har jeg fått tid til å gjøre i dag uten å måtte stresse. I morgen er den siste ordentlige dagen de er her, så jeg får nyte den siste tiden jeg har med de før de reiser. Niesen sover mye, bæsjer, spiser, og gulper. Hun er veldig nysgjerrig og vil helst se utover mot verden, men er svært sensitiv for lyder og kan synes at enkelte ting er skummelt. Hun smiler mye og ler mye, men i gjengjeld er hun ikke redd for å grine når hun er misfornøyd. Jeg holdt henne, smilte mot henne, også begynte hun å le, og da begynte jeg å le. Og da ble det bare en sirkel hvor vi lo av hverandre. Vi har danset til sanger av Thorbjørn Egner og Alf Prøysen, og jeg har fått vugge henne til søvne i armene mine. Det virker som om hun allerede har en stor personlighet, men jeg gleder meg til å se hvordan hun blir når hun blir litt eldre. Nå skal jeg skrive ned mine ukentlige mål, også kommer vel søsteren og niesen snart hjem. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar