mandag 10. september 2018

You just gotta, just gotta love me. Don't let goodbyes come too easy

Jeg fikk hentet pakkene mine på torsdagen, og levert to poser med klær til Fretex. Pensumlesing, derimot, det unngikk jeg hele forrige uke. Den nye dyna er ganske tynn, og jeg er usikker på hvordan den vil overleve igjennom vinteren. Spesielt dersom det blir like kald og lang vinter som fjorårets. Dessverre kunne jeg ikke kjenne på dyna uten å åpne forseglingen som gjorde at jeg eventuelt kunne bytte. Så, nå har jeg lært meg at jeg i det minste må dra til butikk og kjenne på dyner før jeg bestiller. Når det er sagt, så er min nye tynne dyne svært varm. Overraskende varm, kan jeg kanskje si. Eneste grunnen til at jeg ikke tror jeg klarer å ha den igjennom hele vinteren, er at den er for liten til å pakke meg inn i som en burrito. Og akkurat det har vært litt vanskelig å venne seg til, men hallo, eneste muligheten da er å gå tilbake til dobbeltdyne og akseptere at jeg må betale ekstra penger for fine dynetrekk. Jeg får se. Kanskje jeg klarer å avvenne å omgjøre meg selv til en burrito. For noen dager siden bestemte jeg meg for å ta på meg neglelakk. Det er lenge siden jeg har hatt lyst til å ha på neglelakk, fordi jeg har syntes det føltes merkelig ut. Jeg skjønner ikke hvorfor, men det har vært ganger jeg har tatt på neglelakk, og hvor jeg etter fem minutter har valgt å fjerne det. Jeg får liksom en sånn merkelig følelse om at det ikke er riktig, og hvis jeg stirrer lenge nok på neglene mine nå, så vil jeg sikkert ha lyst til å fjerne neglelakken min. Det er en skikkelig rar greie, aner ikke hva som feiler hjernen min. Apropos rare greier; jeg hadde en svært levende drøm, hvor jeg klarte å rote meg bort i et gisseldrama, og det skjedde ganske voldelige ting. Og det var faktisk såpass levende, at da jeg våknet, lå jeg i sengen og måtte gjøre en liten sånn etisk overveielse. Gjorde jeg det riktige i situasjonen? Burde jeg ha gjort mer? Det satte liksom virkelig et spor i meg, og jeg aner ikke hva som utløste drømmen heller. I min erfaring får jeg merkelige drømmer inspirert av ting jeg har sett eller lest, som disse Star Trek drømmene mine om Spock. Tror jeg bare kan konkludere med at hjernen min er svært spesiell. Gårsdagen gikk som vanlig til rydding og vasking, og mamma kommenterte at hun likte lukten på vaskemiddelet jeg bruker. Det var veldig hyggelig, da hun har tendens til å mislike alle dufter jeg liker. Om jeg ikke er forsiktig nå, så kommer jeg til å få dilla på vaskemidler (det er nok antakeligvis for sent allerede). Jeg var skrubbsulten da jeg dusjet, og jeg drømte meg tilbake til pasta i Spania. Jeg forsøkte å lage noe lignende, selv om jeg ikke helt hadde de riktige ingrediensene. Men det var egentlig den samme essensen, så det smakte utrolig godt. Tenk at den spanske kokken fra hotellet mitt i Spania har fått meg til å forelske meg i pasta igjen. Jeg våknet veldig tidlig i dag, var våken i en time eller to, før jeg bestemte meg for å legge meg igjen slik at jeg ikke ble veldig trøtt i dag. Dessverre så førte det til at dagen min startet veldig sent. Planen i dag er å begynne på pensumlesingen som jeg utsatte i forrige uke. Og nå er jeg veldig mye mer selvsikker på at jeg får gjennomført, da det er en del av mine ukentlige mål. Dessuten har jeg ikke mer batteri på mobilen, og jeg gidder ikke å lade mobilen før jeg har begynt å lese. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar