søndag 16. september 2018

I just lie awake and play it out in my head, like I know what to do. But the world has got a different plan for me and you

I går dro jeg og kvisen min endelig på matbutikken. Det var veldig vanskelig å finne ut hva jeg skulle ha på meg. Det var sol og fjorten grader celsius, og jeg tenkte det ble for kaldt med klærne jeg har brukt mye av sommeren, men for varmt med en av genserne jeg lengter etter å ta i bruk. Så det ble faktisk en miks; en tynn bukse jeg har hatt mye bruk for i sommer, og en litt tynnere varm cardigan. Og det viste seg faktisk å være et perfekt antrekk. Jeg kunne nesten vært en klisje, der jeg kjøpte med meg menstruasjonsprodukter som bind og tampong i tillegg til litt sjokolade. Har jo faktisk ikke mensen, men når jeg endelig husker avtalekortet mitt, er det greit å kjøpe inn litt ekstra. Jeg gikk for sjokolade fremfor donuts, for jeg vet at jeg klarer å begrense sjokoladeinntaket. Donuts, derimot, det tror jeg at jeg kan spise uendelig av. Håpet nesten at jeg ikke fant det i butikk, for de har ikke hatt det på flere måneder nå, hvilket kanskje er en av grunnene til at jeg heller ikke har spist donuts på lenge. Men nå var det fylt opp, og jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å stå imot donuts. Må egentlig tilbake til butikken fordi jeg glemte å kjøpe et par greier, hvilket er irriterende. Da jeg kom hjem lagde jeg meg pasta, og mamma syntes faktisk at det var godt, hvilket jeg var godt fornøyd med. Siden jeg leste ferdig pensum på fredagen, brukte jeg gårsdagen til å se ferdig Paradise Hotel. Det var mange episoder hvor jeg egentlig spolte igjennom og kun så på slutten, rett og slett fordi jeg ble ganske lei. Men det var absolutt riktig avgjørelse å se ferdig, og ikke minst finalen. Den hadde liksom en litt mer positiv vibbe, og jeg fikk liksom en avslutning med en god følelse. Tror kanskje favorittøyeblikket mitt er når Marius og Ina fremfører sang og dans, og de får alle "med" mens de opptrer. Ellers synes jeg at det var svært gøy å se at såpass mange fikk følelser for andre selv om det liksom ikke var planen. I natt sov jeg ti timer, hvilket var veldig overraskende for meg. Jeg har ellers hatt alarm hvert døgn, og unntaket er som regel alltids søndag når jeg lar meg sove ut. Så resten av uken har jeg sovet mellom sju og åtte timer. Og det bør jo være mer enn nok. Kanskje det var mørket jeg stod opp til i dag. Det er veldig deprimerende å tenke på at det bare kommer til å bli mørkere og mørkere, og at det er et år til neste sommer. Jeg bestemte meg bare for å rydde eget rom i dag, ettersom Volla og niesen kommer nå på tirsdag. Så da velger jeg heller å gjøre litt rengjøring da, for ellers blir jeg sikkert nødt til å gjøre det to ganger i løpet av svært kort tid. Og selv om jeg egentlig er litt glad i rengjøring, så var det svært lite fristende i dag. Etter å ha skaffet meg sånn Apple Music bruker, lytter jeg ofte til spillelister som er opprettet av Apple. I det siste har jeg hørt på "Chill pop", og der er det flere sanger jeg har forelsket meg i. Men jeg har lyst til å nevne en artist som heter Ruel. Første gangen jeg hørte Younger, trodde jeg at jeg hørte på Khalid, men så Shawn Mendes. Jeg husker at jeg sjekket mobilen, og ble overrasket over at det var verken. Har hørt på EP-en hans kalt Ready, og jeg må først og fremst si at jeg elsker når artister har introer på et album. Jeg er jo av person som vanligvis hører på et album i rekkefølge, og da er det veldig deilig når et album blir laget som en historie fremfor helt urelaterte sanger gruppert sammen. But I digress. Ruel er tilsynelatende femten år gammel, har en fantastisk stemme og imponerende skrevne låter. Blir spennende å høre hva han kommer med i fremtiden. Nå skal jeg forhåpentligvis gjøre litt yin yoga og uttøying, hvilket jeg kjenner kroppen har behov for. Skulle helst ha gjort det litt tidligere, men dagen har gått veldig mye fortere enn jeg hadde sett for meg. Skjønner faktisk ikke hvor timene er blitt av. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar