mandag 3. september 2018

du forstår meg, du ser meg når jeg mangler noen å lene mot og tillit til meg selv

Jeg hadde en svært suksessfull bursdagsfeiring, to måneder etter jeg faktisk fylte år. Sistnevnte gjorde kanskje at det ikke helt føltes ut som en reell bursdagsfeiring. Marble og jeg møtte Kiwi og tok oss litt te. Vi pratet naturligvis om livet og hadde en catch-up. Plutselig var det tide for Kiwi å reise hjemover, og jeg og Marble vandret vår vei til Tjuvholmen. Vi ble sittende på en benk i solsteken, og når jeg tenker på det i etterkant, så er jo det en av mine favorittplasser i byen. Så det at jeg fikk vært der litt, det gjorde jo dagen bare bedre. Tilslutt ble varmen litt for mye, og klokken nærmet seg møtetid med resten av jentene. Vi møtte de utenfor restauranten, og ble stående litt i kø for å vente på at bordet vårt ble gjort klar. Dro med jentene på dim sum, og vi strevde alle med chop-sticksene våre. Kanskje særlig min belieber friend som spiste en matrett med ris. Det var ihvertfall underholdende da. Vi overbestilte kanskje litt, eller jeg bestilte nok til meg. Men de andre hadde nok bestilt litt mye for hva de klarte å få i seg. Men det var veldig hyggelig å få samlet nesten hele kilo-gjengen, for i disse dager skjer det ikke så ofte. Og det må sies at jeg ble veldig overrasket over gavene fra jentene. Jeg gav de ganske lite informasjon om ting jeg kunne tenkt meg, da jeg egentlig tenkte på kvelden som en middag med jentene. Men de gav meg likevel ting som virkelig er my cup of tea. Jeg var svært ubesluttsom og klarte ikke å ta noen avgjørelser. Jentene tolket meg som at jeg ville dra ut, og jeg klarte ikke å kjenne etter om jeg egentlig ønsket det. Jeg følte meg liksom litt likegyldig, og nesten litt tom. Men vi endte opp med å ta bussen til Sugar sin nye leilighet, og slapp såvidt unna bot på bussen. Vi satt i sofaen med hvert vårt glass prosecco og snacks mens vi så på første episode av norske Love Island. Det var veldig kleint å se på, og det eneste som kanskje reddet showet, var hun siste blonde som kom inn. Det var veldig koselig å sitte i sofaen og se på tv, og innimellom er det alt jeg trenger. Jeg fikk et lite flashback til natt til syttende mai tjuetolv, da Sugar og jeg satt oppe og hadde en Cougar Town marathon etter vi hadde vært ute til tre på natta. Marble lå trolig å sov. Den gangen var det også vi tre, trekløveret som Sugar sa på fredagskvelden. Omsider så ble klokken litt mye, og vi bevegde oss ut. Tok bussen tilbake til sentrum, og kom oss inn på Angst. Vi kjøpte alkohol til hverandre i runder, hvilket jeg kommenterte var dårlig for min helse. Erfaringen min med å kjøpe runder er hovedsakelig negativ, men det gikk heldigvis fint. Og på slutten av natten, så følte jeg meg helt fin. Bare litt nedstemt da jeg er ganske sikker jeg kjøpte en pølse og vann mens en hjemløs stod og varmet seg inne på Narvesen. Jeg kan ikke helt sikkert si at han var hjemløs, men jeg ble svært påvirket av synet av ham. Det var liksom bare måten han stod der inne, holdt en slitt pose og så rundt uten å møte blikkene til noen. Fikk vondt i hjertet, og på bussturen hjem, begynte jenta bak oss å spy. Hun hadde ingen pose, og jeg var såpass heldig at jeg fikk litt spy på benet. Du kan være sikker på at jeg dusjet meg da jeg kom hjem, og jeg fikk en ny respekt for Lara som hadde det vondt verre på Indochina-turen. Jeg er ganske sikker på at hun fikk spy i håret og på kroppen. Hun måtte sitte sånn på bussen i timevis før hun hadde mulighet for en dusj. Selv om jeg følte meg fin ved hjemkomst, så var jeg absolutt redusert på lørdagen. Det kan jo naturligvis ha sammenheng med mindre søvn, men jeg tror også bare at jeg er blitt eldre og alkoholtoleransen min er dårligere. Jeg brukte hele dagen på å ordne alle fotoalbumene mine. Det er snakk om 1400 bilder tilsammen, og jeg har måttet ta ut bilder og sette de inn på nytt fordi jeg har blitt kvitt flere bilder. Så det tok meg ganske lang tid. Jeg mangler bildene jeg bestilte for en uke tilbake. Det føles ut som om de vanligvis er raskere med leveringen, eller så har jeg bare blitt veldig utålmodig. Men siden jeg venter på de bildene, kan jeg heller ikke sette inn bildene fra det siste engangskameraet mitt. Jeg organiserer nemlig bildene etter dato. Jeg var så utrolig takknemlig for at vi hadde dratt ut på en fredagskveld, og at jeg derfor fikk både lørdagen og søndagen til å slappe av. I dag har jeg hatt veiledning i hensyn til masteroppgaven, og jeg har litt mer peiling på hva jeg skal gjøre akkurat nå. Det var kaldt på morgenkvisten, så jeg hadde både på en varm genser og jakke. De kunne jeg bare droppe etter lunsjtider. Det er så vanskelig å vurdere været disse dager, og i går så måtte jeg dra frem linshortsen som jeg har pakket bort til neste år. For jeg satt ute i linshorts og bikinitopp mens jeg skrev ukentlige mål. Men jeg kan ikke klage på at høstværet ikke har kommet helt reellt. For om en måned kan jeg tenke meg at jeg sitter og lengter etter sol og varme. Nå skal jeg slappe av før jeg legger meg, for i morgen er jeg nødt til å være produktiv. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar