tirsdag 3. mars 2020

Couldn't even see you through the smoke. Looking back, I probably should have known

Det ble faktisk en ganske bra mandag i går. Det er dager hvor tidsplanleggingen min er skikkelig bra, og det er som regel de dagene jeg føler meg aller best. Og det er ikke så rart når tidsplanlegging henger så nært sammen med produktivitet, og mitt humør tydeligvis henger så tett sammen med følelse av produktivitet. Det tok mindre tid å lese og skrive notater enn antatt, og jeg har en ganske grei plan på hvor mye jeg skal lese de ulike dagene denne uken. Så det er jeg skikkelig fornøyd med. Jeg fikk også til å legge meg litt tidligere, siden jeg har skeiet ut med leggetiden de siste døgnene. Alt i alt har jeg gjort flere ting som egentlig kan anses som "små", men som har utgjort mye likevel. Og alt det medførte en bedre dag og bedre humør. Jeg har nettopp gått tom for en ansiktskrem jeg har testet ut de siste månedene i tillegg til ansiktsoljen min. Sistnevnte har vært en favoritt over lenger tid, men jeg tror også at den har endret formulering uten min bevissthet. Og den har jeg selvfølgelig kjøpt flere av for å fylle på lageret mitt, så jeg skal prøve å teste den i kveld for å se om jeg fortsatt liker den. Den nye hudkremen jeg skal prøve kjøpte jeg i Warszawa, og den viser seg faktisk å være koreansk den også. Jeg tror nemlig alle de kremene jeg har prøvd og skal prøve i etterkant av at min favoritt hudkrem endret formulering, er koreanske. Nå skal det sies at etter at huden min ble irritert forrige uke grunnet all sminken, så har jeg vært interessert i å bare raide La Roche-Posay for å se om jeg kanskje kan frelses av noen av produktene deres. Spesielt fordi jeg selvfølgelig har pirket på den ene underjordiske kvisen. Men så skulle jeg jo også helst forsøke å oppdage hudprodukter som ikke testes på dyr. Det er en sånn lang prosess med å prøve å bytte ut produkter som har vært i mitt liv i veldig mange år. Tror nok det blir en lang reise. I natt drømte jeg at jeg og Kiwi var i Kina på atter en sånn reise vi gjorde for fire år siden. Det var siste dagen vår, og jeg var så lei meg for at jeg fikk ikke dratt på et spesifikt hotell med en fantastisk restaurant som jeg tydeligvis hadde vært på tidligere. Satt og klaget over det under frokosten til en av de vi reiste med, som viste seg å være en gammel medelev fra videregående. En merkelig drøm, men speaking of Kiwi, så kom hun med veldig gode nyheter forrige uke. Det blir visst ikke bare Oyster som skal gifte seg i år, og det betyr at jeg sannsynligvis kan bruke den kjolen jeg kjøpte i Warszawa som jeg i utgangspunktet kjøpte uten en anledning til å bruke. Tenk; i fjor ønsket jeg meg flere bryllup å gå i, og jeg fikk jo det ønsket oppfylt! I dag skal jeg lese litt mer og skrive notater, også har jeg et ønske om å gå igjennom skapet mitt igjen. For det er et par plagg som jeg ikke har orket å prøve på, men som jeg er ganske sikker på ikke passer meg lenger. Spesielt et par skinny jeans som jeg tror blir en kamp å få på meg. Tror ikke at det er tilfeldig at jeg nesten ikke eier skinny jeans lenger, dog jeg absolutt synes man bør ha minst ett par. Men det føles ut som om mitt motto for tiden er at komfort går foran alt. Og det er egentlig ganske fint, selv om 13-årige meg sikkert hadde vært forskrekket. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar