mandag 16. mars 2020

I need a new angel, a touch of someone else to save me from myself

Jobb var spesielt fordi det er klart at avdelingen driver og forbereder seg på å måtte ta i mot pasienter med virus. Så jeg følte at jeg ventet på at noen skulle komme, samtidig som at jeg skulle gjøre det jeg vanligvis gjør. Skulle egentlig jobbe på kvelden, men ble forskjøvet til natt. Det gikk overraskende bra, fordi jeg hadde relativt rolige og stabile pasienter. Videre var det ikke så mange blodprøver jeg måtte ta på morgenkvisten. Jeg hadde også en god kollega, og vi var mer bemannet enn vanlig. Så ja, jeg var veldig trøtt på slutten av vakten, men da hadde jeg jo også døgnet. Fikk ikke til å sovne før jeg skulle på nattevakt, men slik er det bare. Det som er kjipt med netter, er at jeg på en måte ødelegger to dager; både dagen jeg går på vakten og dagen jeg går av. Jeg utsatte søndagens oppgaver til i dag, så jeg har hatt en svært produktiv mandag igjen. Det var godt å få vasket kjente jeg, også har jeg faktisk hengt opp klær til tørk ute! Jeg har falt av treningsvognen, og jeg vet ikke om jeg skal akseptere det og ta litt pause, slik at jeg forhåpentligvis ønsker å trene igjen selv. Eller om jeg skal tvinge meg til å gjøre det, fordi jeg vet at jeg blir fornøyd etterpå. Og det kan kanskje føre til at jeg blir mer motivert. Får se hva jeg velger å gjøre. De siste dagene har det naturligvis blitt litt mer tv-titting, og jeg har sett på Pandemic på Netflix, samt Scandinavian Star på NRK tv. Begge er veldig fascinerende, dog jeg kanskje er mest interessert i sistnevnte. Det er en så utrolig merkelig sak som nå i etterkant selvfølgelig føles helt feil ut i hensyn til det meste som ble gjort. Men så er det faktisk tretti år siden det hele skjedde, og det er faktisk en stund siden hvis jeg tenker på hvordan verdenen var da jeg vokste opp. Hverdagen føles fortsatt litt merkelig ut, for ting endrer seg så fort. Nye regler og råd som man må forholde seg til. Har aldri fulgt med på nyheter så mye som jeg gjør nå, og det føles ut som om alt som gjøres i livet på ett eller annet vis handler om viruset. Nei, nå har jeg bestemt meg for å gjøre treningsøkt! Det blir nok bra, og jeg tror kanskje det er spesielt bra med fysisk aktivitet nå som så mange er hjemme. Bra for kroppen, men kanskje viktigere akkurat nå; bra for sinnet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar