mandag 23. mars 2020

Just a little change, small to say the least. Both a little scared, neither one prepared

Bilderesultater for the land before time
Jeg klarer aldri å se "The Land Before Time" uten å gråte. Lillefot, som filmen heter i mitt hode. Jeg aner ikke når jeg først så filmen, men jeg er ganske sikker på at vi hadde den på VCR. Det er veldig lenge siden jeg så den sist, så det var veldig gledelig å se at de hadde den på Netflix. Det er egentlig ganske spesielt hvilke ting som virkelig setter seg i hodet, og denne filmen føles det litt ut som om jeg kan utenat i hodet. Må si at jeg stusset litt på musikken, fordi den virker så kjent. Det var noe som minte meg om Grinchen, og det var visst ikke bare noe jeg tenkte. Det er visst James Horner som var komponist for begge filmene. Selv om det er ulike filmer, så antar jeg at en komponist stortsett uansett vil ha et par kjennetegn igjennom sin karrière. Altså, vil det være mulig å kjenne igjen musikken. Og da lurer jeg på om grunnen til at jeg noen ganger får en følelse av deja vu mens jeg ser på en film, faktisk er fordi at jeg har hørt lignende musikk i en annen film? I dag var planen egentlig å ordne skattemeldingen, men jeg innså at jeg mangler et par lønnslipper som jeg ikke har tilgang til hjemme. Får ordne det når jeg drar på jobb til helgen. Det som kanskje er litt irriterende er at jeg må innom jobb på en hverdag uansett, for at jeg skal få ordnet tilganger til den nye avdelingen jeg skal begynne på. Det kjennes liksom litt lite produktivt å dra på en svipptur innom jobb, men slik er det bare. Jeg skal gjøre det om til en tur tror jeg, for det vil ta omtrent èn time å gå frem og tilbake. Vi hadde en liten Facetime-session med Lynx og kidsa. Det er egentlig litt komisk at vi sannsynligvis bruker mer Facetime akkurat nå i lys av viruset enn til vanlig, selv om vi da også lever ganske langt ifra hverandre. Siden jeg ikke har fått gjort det jeg planla å gjøre i dag, så har jeg fått satt av tid til å strikke. Men så falt jeg også inn i en sånn Reddit-hole. Jeg vurderte faktisk å lage meg en konto, for det er så interessant å lese alle "trådene". Men så satt jeg der og leste i kanskje èn eller to timer før jeg innså at den tiden hadde gått forbi. Så jeg tror nok at det å faktisk begynne å henge på Reddit faktisk vil bidra til at jeg mister mer tid i livet som jeg heller har lyst til å bruke på andre ting. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar