mandag 9. mars 2020

Watch them preach in sour lies. I would rather see this world through the eyes of a child

Så var det mandag igjen, og det har faktisk gått ti uker av dette året allerede. Forrige uke var jeg mye i en sånn negativ grop uten å egentlig vite hva som var årsaken. Noen ganger så går det liksom ikke an å dra seg ut fra en slik grop, og man må bare stå i det. Men det er jo ikke akkurat særlig gøy. Jeg brukte mye av forrige uke til å lese teori som forberedelse til ny jobb, og jeg ble egentlig ferdig med all lesingen. Jeg fikk hentet regnjakken som jeg fikk brukt for første gang i går, også fikk jeg endelig pakken med støvsugerposer. Vi har nemlig en relativt gammel støvsuger, slik at jeg nå må bestille spesifikke poser til den, med mindre jeg har lyst til å kjøpe noe generisk i butikk og prøve å få den til å sitte ordentlig. Har gjort det sistnevnte det siste året kanskje, og det er ganske dritt. Så jeg var veldig glad for å sette inn en ny pose som passet perfekt. Jeg la planer med Ale og Marble i helgen, for de har ikke møtt hverandre siden sommeren. Så tenkte det kunne være koselig å henge sammen igjen. Jeg har fortsatt gode minner fra at vi bestemte oss for å gå over vidden fra Ulriken til Fløyen morgenen etter en sen natt på Bergenfest. Noe av det jeg liker mest med å være med Ale, er at jeg aldri helt vet hva jeg kommer til å ende opp med å gjøre. Jeg er åpen for det meste, og hun er eventyrlysten. I går hang en kompis av henne seg med på å gå i tog, og det viste seg at jeg hadde møtt han sist jeg var på besøk hos Ale. Så mens vi håndhilste, sa han: "takk for sist," samtidig som jeg sa: "hyggelig å møte deg". Tror jeg hadde kjent han igjen etterhvert, men sist jeg var på besøk hos Ale, var også da jeg drev med intervjuer i forbindelse med masteroppgaven min. I tillegg hadde Ale bursdagsfest. Så i løpet av de tre dagene jeg var der, møtte jeg veldig mange nye mennesker. Så føler liksom at jeg er fritatt fra å måtte huske alle menneskene, men jeg kjenner fortsatt på dårlig samvittighet for å ha glemt at jeg hadde møtt han før. Marble var litt forsinket, men jeg fant henne heldigvis til tross for folkemengden vi hadde havnet i. Hun hadde nemlig på seg gul regnjakke, og det står kanskje vanligvis ut. Men i går var det faktisk ganske mange gule regnjakker, så det er overraskende at jeg så henne. Det var faktisk et ganske stort oppmøte til toget, så det var artig. Var ingen av oss som hadde deltatt i det før, så vi visste ikke hvordan opplegget skulle fungere, også gikk vi ut av toget før det sannsynligvis var ferdig. Men da sa vi adjø til kompisen til Ale, og kompisen til kompisen som også hadde joinet oss i toget. Etter litt tenking, så bestemte vi oss for å dra på en indisk restaurant jeg og Marble fant i desember. Vi skulle på kino, også gadd verken av oss å dra så langt fra restaurant til selve kinoen. Så jeg satt på Google maps og kikket på hva som lå i området, og fant ut at det var en indisk restaurant i nærheten. Og det ble et veldig klart valg for oss fordi at vi uken før hadde hatt lyst til å spise indisk, men restauranten vi gikk innom var full. Så da dro vi med Ale til restauranten, og ventet på at moren hennes skulle ankomme. Som barn tror jeg nok det føles merkelig ut å henge med andres foreldre, men når man blir voksen selv, så er det egentlig bare interessant. Alle var storfornøyde med maten og vi hadde gode diskusjoner og samtaler. Det var i alt veldig hyggelig. Siden jeg ble opptatt i går, så ble rydding og vasking utsatt til i dag. De siste ukene føles det ut som om jeg har hatt skikkelig gode mandager. I dag var også en god mandag, hvor jeg har fått veldig mye ting unnagjort. Forhåpentligvis vil resten av uken også være bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar