mandag 26. oktober 2020

she's got you mesmerized while I die

Dro for å kjøpe julegavepapir forrige uke, og det var definitivt noen som syntes det var spesielt at jeg kjøpte det i oktober. Dagen etterpå stod jeg opp til snø, så det føltes egentlig ut som om det var meant to be. Hadde egentlig planer om å kjøpe et spesifikt julegavepapir, men det var ikke kommet i butikk ennå. I stedet fant jeg to sjarmerende motiv (i mine øyne). Kjenner at jeg blir mer og mer juleentusiast, og jeg blir så glad av å se juletingene i butikk allerede. Er bare ikke like entusiastisk angående været da. Jeg er veldig glad for at snøen som falt på tirsdagen ble borte veldig raskt. Har jo faktisk dratt ut vinterbootsene mine, men jeg blir automatisk til en 80-år gammel dame som går ute når det er snø på bakken. Jeg går som en snegle fordi jeg tror jeg skal falle og brekke lårhalsen. Det har vært ganske vanskelig å komme meg tilbake til normal døgnrytme, fordi jeg rett og slett ikke er trøtt mot kvelden. Også ender jeg opp med å legge meg halv to hver natt. Men i dag satte jeg på alarmen min tidligere enn vanlig for å prøve å tvinge meg selv til å bli trøtt. Dagens plan var egentlig å dra ut og gjøre ærender, handle mat og gjøre meal prep. Men jeg hadde en relativt produktiv dag i går, samtidig som jeg har gjort meal prep på lørdag og i går. Så da kjente jeg at motivasjonen min i dag var ganske lav; jeg klarer ikke å være produktiv hele tiden. I går ryddet jeg, skiftet sengetøy og trente. Denne gangen hadde jeg litt mer fokus på rygg og armer, så jeg er heldigvis ikke like støl i bena. I dag har jeg strikket og strikket. Jeg håpet på at det holdt med ett garnnøste til hvert dukketeppe, men det ser ut som om det kanskje akkurat blir litt for kort. Jeg får se det litt an. Planen var jo å hekle kant, men jeg tror kanskje jeg får kjøpe et annet nøste til å hekle kantene. Mens jeg har strikket, har jeg sett på ganske mye rart. Men akkurat nå sitter jeg og ser på en video av at det fjernes masse flått fra en hund. Det er tilfredsstillende å se at det blir gjort, men samtidig er det veldig ekkelt. Jeg kjenner nesten automatisk at jeg begynner å klø litt selv. Jeg havnet på denne videoen, fordi jeg fikk anbefalt en video av en ravn som fjernet flått fra en wallaby. Det er mulig at jeg faktisk kommer til å få mareritt om flått i natt. Du vet når du ser på noe som du vet du ikke burde se på, men likevel blir sittende å se på av fascinasjon? Vel, det er meg nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar