lørdag 24. oktober 2020

Why would you ever kiss me? I'm not even half as pretty

Teppet som jeg driver å strikker har tatt ganske lang tid. Tråden er ment for 2 1/2-3mm strikkepinner, så det er et relativt tynt garn. Jeg har egentlig ikke noe plan for hvem teppet er til, og hvor langt det skal bli. Så jeg tror kanskje motivasjonen har falt litt bort. I går satt jeg og tenkte på julegaver, fordi Volla kommer på besøk om ca. en måned. Jeg skal være med hun og kidsa i retur for å hjelpe til på toget, og da tenkte jeg at det hadde vært fint å bli ferdig med julegaver til de og Lynx og co. De skal nemlig feire jul sammen, så det kunne jo ha spart meg for å måtte sende en pakke. Altså, jeg har en følelse på at jeg likevel ender opp med å sende en pakke i posten, men det er jo verdt et forsøk å prøve å unngå det. Måtte innom butikken i går for å hente en pakke, så jeg dro like godt innom senteret og kjøpte litt garn fordi jeg fikk det inn i hodet mitt at det var en god idé å strikke tepper til dukkevognene til de to eldste niesene mine. Vet også at de antakeligvis blir glade for noe som er matchende. Jeg har også kjøpt diy-julekuler til alle tantebarna utenom den minste. Tenkte jeg skulle fylle de med godteri/godsaker. Når jeg tenker på det, kan jeg egentlig lage en sånn julekule til den yngste også, bare se om jeg finner noe babysnacks som får plass. Har egentlig lyst til å prøve å unngå å kjøpe leker til gjengen, fordi de har nok leker alle sammen. Men får se; det er jo så mye enklere bare å gi leker. I dag hadde jeg satt alarm til klokken ni, men jeg våknet opp halv elleve med en vag følelse av at jeg hadde hørt en alarm. Det er ikke alltid så enkelt å komme meg tilbake til "vanlig" døgnrytme etter nattevakter, men det går vel seg til etter hvert. Det var faktisk ganske fine netter, selv om de begge var hektiske på hver sin måte. Jeg har jo flere nattevakter denne turnusen min enn forrige, så jeg er kanskje allerede mer vant til å jobbe netter. Blir liksom ikke like nervøs i forkant. Anyway, i dag har jeg bestemt meg for å slappe av og strikke. Det er utrolig annerledes å strikke med et garn som er 4mm. Det føles utrolig tykt ut, og det tar så lite tid for å få progresjon. Og akkurat det er bra for motivasjon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar