søndag 2. april 2023

Did the heartbreak change me? Maybe, but look at where I ended up

For en uke det har vært. Det var et tidspunkt hvor jeg løp på do nesten hver time på natten, og egentlig tenkte at ting var håpløst. Jeg har vært nede i kjelleren mentalt og googlet alle symptomer. Om man gjør det, så kommer man naturligvis frem til en kreftdiagnose. Og jeg har vært (og er) overbevist om at min dødsårsak vil skyldes kreft. Så ja, jeg har vært nede i kjelleren og egentlig allerede tenkt på hvordan jeg skal akseptere å dø, testamente, og lignende. Det eneste positive ved denne sykdomsuken, er at jeg endelig har sett på Verdens verste menneske og Ninjababy. Glemmer noen ganger at norsk film kan være gull. Heldigvis begynte jeg å bli bedre på fredagskveld, selv om jeg fortsatt har litt problemer meg mage-tarm systemet. Men nå må jeg nesten bare være optimistisk og tenke at det går seg til. Samtidig bør jeg kanskje endelig dra til legen for å ta litt kontrollblodprøver, noe som har vært på min mentale plan i over ett år nå. I går turte jeg å bevege meg ut, og jeg luftet den nye tursekken min for første gang. Jeg gikk ikke på en ordentlig tur, men heller en rask tur innom butikken for å kjøpe creme fraiche til pai og for å hente de nye jobbskoene mine. Hang opp klær ute for første gang, og det var vårfølelse selv om det er mye snø rundt omkring i hagen. Elsker lukten av tørket tøy som har hengt ute, har liksom en helt egen duft. I og med at jeg har vært dårlig denne uken og hatt begrenset matinntak, har jeg ikke akkurat vært motivert til å lage mat heller. Så det har dessverre blitt litt matsvinn, med tanke på alt jeg hadde planer om å lage. Noen av ingrediensene har dessverre ikke overlevd. Men i dag er planen å endelig lage pai! Jeg har gått igjennom forbruket for mars, og det så ikke akkurat så veldig pent ut. Men sånn er det når jeg er litt mer sosial enn jeg vanligvis pleier, og når man bestiller flybilletter. Forhåpentligvis er det litt bedre forbruk i april. Jeg sier det, også bestiller jeg meg en ny jakke. Altså, når jeg tenker over kjøpene mine den siste måneden har det jo vært kjøp for å erstatte noe jeg allerede har. Enten om kvaliteten er for dårlig, objektet har blitt utslitt eller for lite. Nå er det en lett dunjakke jeg er etter, fordi min forrige er blitt for kort i ermene og for trang over skuldrene. Så alt i alt synes jeg det i hvert fall er fornuftige og praktiske kjøp! Jeg føler meg egentlig bra nok til å gjøre en treningsøkt i dag, men jeg har ikke lyst til å jinxe noe som helst. Så i dag blir det bare det å lage pai og ta en dusj som står på planen. Og se litt på krim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar