lørdag 29. april 2023

I'm sorry that I pulled the "it's not you, it's me". One day I'll make sure you get a real apology

Jeg brukte omtrent hele gårsdagen på å spille The Sims. Endelig liksom, siden jeg har hatt lyst til å gjøre det såpass lenge. Var fortsatt litt svimmel, men det bedret seg utover dagen. Hvis det ble for mye tok jeg pause og la meg litt nedpå. Fortsatt litt irritert på kroppen fordi det føles ut som om jeg tidligere hadde tusenvis av forkjølelser uten å bli påvirket. Å måtte legge meg nedpå på grunn av en forkjølelse føles helt uhørt ut for meg. Men men, jeg er takknemlig for kroppen likevel. Den fungerer ganske optimalt for å ha vært gående i straks tretti år. Sims-paret mitt fikk sitt ellevte barn, og ble endelig "gamle". Spillet klikket faktisk slik at jeg måtte få det barnet to ganger. For første gang ble plutselig moren slettet fra familien. Jeg aner ikke hva som skjedde, men jeg gikk ut av spillet uten å lagre. Det minner meg om en medelev og jeg som satt og spilte Sims. Vi fikk tvillinger (uten å bruke cheats), men så klikket hele spillet. Etter at det ellevte barnet var blitt ung voksen flyttet jeg det ut til å gå på universitetet. Så nå spiller jeg på den karakteren. Jeg oppdaget en lampe av alle ting på The Sims som har inspirert meg i det ekte liv. Har veldig lyst på en lignende lampe på ekte, så jeg driver og følger med på markedet. Apropos markedet, leiligheten som jeg syntes virket som drømmeboligen ble solgt på null komma niks. Det var omtrent prisantydningen, altså ikke så mye mer. Så det var jo fint, selv om det er litt bittert at den ikke kunne bli min. Jeg velger heller å tro på at jeg vil finne noe jeg blir mer fornøyd med når tiden er inne. Jeg våknet opp i dag og tenkte at jeg følte meg mye bedre. De siste dagene har jeg nemlig kjent på en skikkelig sår hals. Også har det føltes ut som om jeg har en slimplugg i halsen/svelget som ikke vil opp. Den såre halsen gjorde sin framtreden etter hvert, men den var ikke like påfallende. Slimpluggen har løsnet opp for nå føles det ut som om at mitt høyre nesebor aldri blir tomt for snørr. Har fylt en søppelpose eller to med tørkepapir, og jeg er begynt å bli ganske sår rundt nesen. Jeg har fått litt hoste, så da har jeg vel nådd en ny fase i forkjølelsen. Det blir en middagsselskap i hus i morgen, og jeg vurderer litt om jeg skal prøve å holde meg unna på grunn av forkjølelsen. Kjipt, men hensynsfullt? I dag tvang jeg meg selv til å endelig dra for å handle. Jeg lot meg selv ta bussen til kjøpesenteret som motivasjon. I det jeg skulle gå ut var himmelen nokså mørk, vinden ulte og jeg lurte litt på om det skulle pøseregne. Jeg var heldig med litt smådrypp som jeg knapt kjente mellom butikkene jeg var innom. Fikk handlet inn ingredienser til middager for neste uke og til kake i morgen. Jeg har lagd ferdig de middagene i dag, også må jeg kanskje belage meg på å gå innom butikken før eller etter vakt neste uke. Det er en sånn kjip uke hvor jeg jobber kveldsvakter og nattevakter. Blir liksom aldri en helt naturlig tid å gå innom butikken. Får se hva jeg gidder. Plutselig var klokken ganske mye, jeg tok meg en dusj og fikk endelig klippet og filt neglene mine. Jeg har hørt på Sabrina Carpenter sitt album igjen de siste dagene, spesielt fordi hun lanserte en deluxe-versjon med fire nye sanger. Jeg kommer fortsatt ikke over tekstskrivingen, hvordan hele albumet føles ut som et gjennomtenkt album (cohesive). Sistnevnte føles så sjeldent ut for tiden. Også stemmen hennes da. Jeg venter på å oppdage et nytt album for dette året. Det er masse ny musikk på markedet, men det skal litt til for at jeg forelsker meg i et album. Det verste jeg vet om er hvis det ikke føles ut som om det er en sammenheng mellom sangene, når man bare har samlet mange ulike singler og lagd et album av det. Æsj, nei, jeg vil ha en rød tråd. Nå skal jeg begynne å gjøre meg klar til å legge meg. Forhåpentligvis kan jeg stå opp litt tidligere i morgen slik at jeg får en litt lengre dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar