torsdag 15. februar 2018

I got the good side of things, left you with both of the rings

Det slutter aldri å snøøøøø, og jeg har lyst på vår snart. Savner synet av gress og blomstrende planter, men før det kommer, så er det jo den perioden hvor snøen har smeltet og all hundebæsjen som ikke blir plukket opp av eiere (!!) blir synliggjort. Jeg er egentlig veldig stolt av meg selv i dag, for jeg har hatt en svært produktiv dag. Jeg leste ganske mye pensum i dag, slik at jeg kommer til å bli ferdig med målet mitt for denne uken. Deretter dro jeg på skolen på ettermiddagen. Jeg undervurderte dessverre trafikken, så jeg kom så sent at jeg satte meg litt på biblioteket og gjorde et par litteratursøk mens jeg ventet på at det var tid for pause. Jeg skulle nemlig høre på 2. årsstudentene legge frem oppgavene sine, og da tenkte jeg at jeg ikke skulle stresse personen som legger frem ved å bryte inn i klasserommet midt i. Det var heldigvis en medstudent der også, så jeg satte meg ved henne og dro frem notatboka. Det var veldig ålreit å høre på, for det gir litt innblikk på hva jeg faktisk skal gjøre. Samtidig skjønte jeg at alle hadde litt forskjellig tidsperspektiv, noe som gjorde at det føltes litt tryggere ut. Jeg har stresset ganske mye i dag, og noe av det skyldes at jeg sitter og tenker på alt som bør gjøres i hensyn til masteroppgaven. Men å høre på 2. årsstudentene hadde en beroligende effekt, så det var deilig. Jeg og medstudenten diskuterte våre fremtidige oppgaver, og det er egentlig en ganske spennende prosess. Hun er riktignok langt lenger frem i prosessen enn meg, siden hun har vært ganske sikker på tema siden vi startet. Jeg, derimot, jeg sitter fortsatt og tenker en del. Jeg kom hjem fra skolen i 19-tiden, spiste mat, og deretter hoppet jeg i dusjen. Som vanlig stod jeg og tenkte så mye i dusjen, at jeg var i ferd med å vaske kroppen for andre gang. Heldigvis innså jeg at jeg nettopp hadde gjort det, før jeg fikk startet. Jeg har gått igjennom manuset mitt til morgendagen, og jeg kommer antakeligvis til å lese litt igjennom det flere ganger før jeg tar kvelden. Det blir svært deilig å endelig bli ferdig med disse framleggene, og ikke minst ta helg. Det blir en sånn venne-helg også, altså jeg skal henge med venner. Så det blir enda mer kos. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar