søndag 4. februar 2018

the way you move, a foreign groove, at night

Hvem er det som går ut når det er iskaldt ute? Dette er en tanke jeg ofte tenker, men i går så gjorde jeg akkurat det. Og selv om jeg var veldig fornuftig i klesvalg, mistet jeg følelsen i føttene som var ikledd Vans. Escape room var bra, og det gikk så raskt at jeg nesten ikke fikk tid til å reflektere over det. Det var litt utfordrende i og med at vi var seks personer på ett lag, og på slutten der, så var jeg sikker på at vi ikke kom til å klare det. Vi var egentlig ganske flinke, synes jeg, og ofte så hadde vi funnet ut av svaret, men vi klarte ikke å åpne på riktig måte, noe som gjorde at vi trodde vi hadde gjort det feil. Så vi mistet tid på akkurat dèt. Men uansett, det var overraskende gøy. Vi tok turen videre til Tjuvholmen for å spise en veldig sen middag. Startet med litt prosecco og snacks, og deretter hvitvin. Bobler og vin er egentlig den typen alkohol som påvirker kroppen min mest, så jeg pleier egentlig å prøve å unngå det. Men slik var det ikke i går. Jeg fikk smake en bit av Sugar sin pizza som var veldig sterk. Du vet det er sterkt når du nesten kjenner det med en gang. Jeg hadde stor glede av å se Marble prøve seg på en bit. Det er litt som sånne videoer av babyer som smaker på noe surt, skjærer en grimase, og deretter smaker litt mer, osv. Som jeg hadde håpet, ble Marble veldig forvirret av gaveinnpakkningen, og det fikk meg veldig lyst til å pakke inn neste gave i mange lag bare for å se ansiktsuttrykket. Men siden det er lite miljøvennlig, så skal jeg unngå det. Vi snakket litt om kosmetiske trender til dags og juss (tja, jeg og Sugar hørte kanskje bare på, deltok ikke så veldig mye?). Vi sa farvel til to av Marbles venninner, og dro videre til mitt favoritt-utested. Vi stelte oss i kø, og jeg forsikret meg om at vi ikke hadde stelt oss i feil kø, for det har hendt tidligere. Det hadde egentlig ikke så mye å si, siden Sugar fikk øyekontakt med en av vaktene som hun kjenner via forloveden. Han vinket henne over til inngangen, og vi fikk gå forbi resten av folket, gratis. Det er samme kar som lot oss komme inn gratis for to år siden da jeg ikke helt fylte aldersgrensen. Det var veldig deilig. Vi la fra oss jakker i garderoben, også kjøpte vi litt å drikke, orienterte oss litt. Utestedet har en tendens til å kjøre to forskjellige musikkstiler, siden de opererer i to etasjer. Slik jeg forstår det, så er det èn etasje hvor det spilles litt sånn old school, men også nye sanger som det går an å danse til. I den andre etasjen er det sånne ulike temaer. Forrige gang jeg var der, så var det noe sånn dubstep-greier. I går føltes det litt ut som en type salsa-musikk. Jeg innså også at favoritt-DJ'en min ikke er der fast, og at jeg bare har vært heldig med å dra dit hver gang han har vært der. Han var ikke der i går kveld, men det ble heldigvis spilt gode dansesanger uansett. Tiden gikk veldig fort, og plutselig stod vi i kø for å hente jakkene våre. Og jeg oppdaget at hånda mi hadde tørket blod på seg, og jeg tenkte automatisk at jeg hadde begynt å blø neseblod. Men jentene insisterte på at jeg ikke gjorde det. Da jeg vasket det av, var det ikke tegn på noe sår som blødde heller. Så det var et mysterie som jeg ikke fant ut av. Uansett, Marble og jeg sa hadet til Sugar som ble hentet av broren sin. Siden vi hadde tatt på oss jakker, dro jeg med Marble ut i utegården og danset med "the last men standing". Jeg forsøkte å få Marble til å danse på "scenen", men hun nektet og ville at jeg skulle gjøre det. Jeg ble enig i at jeg skulle gå på scenen når en bra sang ble spilt. We shook hands on it. Men hun ble faktisk med opp på scenen, og der danset vi til de siste sangene for kvelden, før vi dro avgårde. Vi byttet litt på å duppe av på bussen, men omsider måtte jeg gå av bussen og møte kulden. For å komme meg hjem, så må jeg gå en relativt bratt nedoverbakke, og deretter en oppoverbakke. Som jeg hadde sett for meg, så var begge bakkene stortsett bare is. Heldigvis hadde det lagt seg et lite snølag på toppen, slik at jeg ikke skled hele veien. Det verste var at det ikke hadde blitt strødd steiner der, utenom helt nederst i bakken, hvor veien nesten er helt rett. Heldigvis kom jeg meg hjem uten noen fall, og jeg la meg for å sove når jeg vanligvis skal stå opp i hverdagene. Jeg våknet av solen som skinte i dag, men kom meg ikke ut av senga før klokken to. Det har vært en veldig typisk søndag, hvor jeg har ryddet rommet og vasket klær. Senga er ikledd nyvasket sengetøy, og jeg gleder meg til å legge meg etter jeg er nydusjet. Det er egentlig det siste som mangler for dagen-- en dusj. I morgen er starten på forelesninger igjen, og det skal selvfølgelig være iskaldt, noe som gjør at jeg helst har lyst til å unnslippe forelesninger. Dessverre så er de ganske viktige, så jeg har egentlig ikke råd til å gå glipp av de. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar