onsdag 14. februar 2018

"the days he doesn't think about it only makes the days he does worse"

Jeg sov gjennom natta, med et brudd kanskje, men det var nesten ikke merkbart. Med andre ord har det vært en fin dag, til tross for at jeg dro på skolen og fant ut at det ikke ble noen forelesninger. I stedet satte jeg meg på biblioteket og lånte en av bøkene som stod på pensumlista. Så da fikk jeg endelig startet å lese igjen. Sola kom etterhvert ut, og jeg dro på matbutikken for å kjøpe brød og annet. Begynte å gå hjemover, da jeg kom på at jeg hadde planlagt å dra på senteret. Men jeg husket ikke hvorfor, så jeg ble stående og tenke litt, før jeg innså at jeg var ute etter en ordentlig blyant og kalkulator til regneoppgavene. Så da fikk jeg jammen unnagjort det også. Jeg har ikke vært sånn super-produktiv etter jeg kom hjem, men jeg har laget en mer detaljert plan for ukene fremover. Det er en frist som plutselig dukket opp, og slik jeg forstår det, så var det nesten meningen. Også er det jo disse eksamenene som venter på meg. Det er liksom et litt sånt sjokk når du får skrevet ned alt som er nødt til å gjøres, og den tilsynelatende lange tiden forvandles til null komma niks. Jaja, det er ganske deilig å ikke være så streng at jeg har behov for å få toppkarakter. Jeg har betalt litt regninger i dag, og jeg har oppdatert oversikten min over hva jeg bruker penger på, og akkurat nå gir det meg ganske mye glede. De siste to timene har jeg sett på Youtube-videoer av ulike dyr. Det startet med rever, og nå avsluttet jeg med en maraton av sjø-vesen. De både skremmer meg, og fascinerer meg. Men jeg kan sitte og se på Nat Geo Wild i timesvis, og sjø-vesen eller sjø-dyr som jeg også kaller de, er en favoritt. Morgendagen har jeg egentlig fri, men noen av studentene fra kullet over oss skal presentere prosessen de er i med oppgavene sine. Jeg og Carmila skal dra og høre på, bare så vi kanskje blir litt klokere på hvordan vi selv skal utføre våre masteroppgaver. Det begynner virkelig å bli reellt nå, og det føles liksom litt merkelig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar