tirsdag 13. februar 2018

I'm gonna show you that history can change

Jeg kom hjem og fant dette bladet fra Ellos, og jeg må innrømme at jeg elsker å henge på nettsiden deres og drømme meg bort i interiør. Vårens trender er stortsett det samme hvert år; pastell og fløyel. Sistnevnte har vel vært en fast trend uavhengig av årstid de siste årene. Siden jeg absolutt ikke kan kjøpe meg møbler (både fordi jeg ikke har plass eller penger. Hjelpes), så har jeg dratt med meg inspirasjonen fra pastellfarger inn i Powerpoint presentasjonen min. Denne gangen blir det ikke noe konkurranse, og det er et individuelt framlegg. Så da kan jeg gjøre akkurat det jeg ønsker uten at det går utover noen andre. I går droppet jeg forelesninger fordi søvnen var noneksisterende. Tja, altså, jeg sov i fire timer. Samtidig var det brudd i søvnen, så jeg våknet opp flere ganger. Tilslutt ble klokken halv fem-- omtrent to timer før jeg egentlig skal stå opp, også var jeg bare lys våken. Så jeg lå i sengen og leste inntil jeg ble trøtt, og det var selvfølgelig ikke før klokken sju. Og siden den viktigste delen av forelesningene var tidlig på morgenen, så orket jeg ikke å dra. Jeg sov i et par timer før jeg stod opp og lagde planer for dagen. Jeg skulle i utgangspunktet lese pensum og gjøre ferdig arbeidskravet. Jeg ble omtrent ferdig med sistnevnte, men istedet for å lese, så jeg på alle kontoutskriftene mine siden juni, og lagde meg en oversikt over hvor mye og hva jeg bruker penger på. Det var litt hårreisende å innse hvor mye penger jeg har brukt enkelte måneder, men som regel samsvarer det med måneder jeg reiser mye. Uansett var det veldig deilig å gjøre dette, bare for å få en oversikt og bli litt mer bevisst pengebruken. Selv om jeg egentlig skulle gjøre annet i går, har det også vært et ønske i lenger tid å gjøre akkurat dette. Så jeg er egentlig ganske fornøyd med meg selv. I true OCD-stil, så har jeg tenkt til å lage et Word-dokument med litt sånn detaljert oversikt for meg selv. I går satte jeg på Excel i et par timer, og jeg må si at dersom du ikke vanligvis bruker programmet og er kjent med det, så kan man sitte og klø seg i hodet en stund. Jeg sov hakket bedre natt til i dag; det ble fem timer fremfor fire, og der går som regel grensen min dersom jeg skal få med meg forelesninger. Jobb er noe annet, for da  du. Jeg kjente på trøttheten under forelesningene, og på slutten av dagen kjente jeg at jeg var i ferd med å starte å duppe av. Men i motsetning til forrige uke, så er disse forelesningene mye enklere å følge med på. Altså, jeg slipper å bruke hjernen i like stor grad, for mye av det er informasjon som jeg allerede kjenner noe til. Forhåpentligvis klarer jeg å sove ordentlig i natt, for nå har det vært ganske mange netter med avbrutt søvn-- altså i den grad at det blir merkbart. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar