søndag 18. februar 2018

you taught me the courage of stars before you left

Etter en beroligende leiremaske i går kveld, satte jeg meg i sengen og hørte på en spilleliste med Sleeping At Last sanger. Det var egentlig en ganske deilig avslutning til uken, fordi jeg har følt på en del stress. Noe av det handler om forberedelse til eksamen, noe var på grunn av framlegget på fredag, og mye av det har handlet om at vi ble informert om en frist på mandag angående masteroppgaven. Og det er selvfølgelig ikke lenge til. Jeg hadde overraskende lite nerver på fredag. Jeg satte meg tilfeldigvis ved de som skulle ha framlegg først, mens jeg hadde framlegg mot slutten av dagen. Og som regel så er det ganske forferdelig å bare sitte og vente på at det blir min tur, mens jeg ser hvor flinke alle andre er. Men på fredag følte jeg meg veldig rolig, og mer interessert i det de andre snakket om, enn noe annet. Det er klart at jeg ble tørr i munnen, og at pulsen ble høyere da jeg stelte meg foran klassen, men jeg er likevel veldig fornøyd med at jeg taklet det så bra. Vi sluttet tidligere enn forventet, og jeg dro inn til byen uten å få noe bekreftelse på om det var greit å dra til min belieber friend på det tidspunktet. Jeg måtte uansett stoppe innom Tanum for å se etter en ny notatblokk, men jeg fant dessverre ikke noe som jeg ble forelsket i. Jeg fikk omsider svar fra min belieber friend, så jeg dro for å ta (den riktige) banen. Det er egentlig ganske lenge siden jeg har vært hjemme hos b.f. og Darren, så jeg kjente faktisk at jeg ble litt usikker på veier og sånn, selv om kroppen husker. Vi ble sittende i sofaen og prate ganske lenge som vanlig. Tilslutt kom Darren hjem, og var overrasket over at vi ikke hadde pratet om barnevogner eller et annet tema som tilsynelatende er karakteristisk for oss. Vi hadde i stedet pratet om mye annet, og sortert babyklær etter reelle størrelser. Ironisk sett var det faktisk Darren som kom på banen med informasjon om en ny barnevognmodell. Jeg og min belieber friend bestilte oss take-away, og rakk å hente maten før Darren løp rundt i leiligheten for å gjøre seg klar for å dra ut. Vi, derimot, satte oss for å spise mens vi så på noe svensk realityshow. Jeg brukte litt tid på barnerommet og brettet babyklær inni oppbevaringsbokser som jeg plasserte i skuffer. Altså, jeg elsker organisering, og jeg synes egentlig at det er veldig tilfredsstillende å brette klær. Jeg har troa på at jeg en dag kommer til å bli fan av å stryke klær, og deretter brette. For det kan jeg se for meg er hakket mer tilfredsstillende. Og dere vet jo hvor mye jeg elsker packing cubes til reiser-- oppbevaringsbokser er jo egentlig av samme ulla, bare at det ikke er ment for å dras med på tur. Nå har jeg selvfølgelig lyst til å dra å kjøpe oppbevaringsbokser og organisere klærne mine i de, selv om jeg egentlig ikke har så mange skuffer. Jeg ble til rundt ti-tiden, fordi jeg kjente at jeg hadde begynt å bli veldig trøtt, antakeligvis fordi det har vært en travel uke. På bussen hjem opplevde jeg at noen faktisk begynte å røyke hasj. Jeg klarte nesten ikke å tro det, men det var flere som reagerte på det, så jeg skjønte at det var reellt. I følge Oyster var det ikke så merkelig, da jeg fortalte henne om det i går. "Var det på *bussnavn*?" spurte hun, og jeg svarte ja. Hun forklarte at det egentlig var ganske vanlig på den bussen, og at hun ikke var overrasket. Jeg har tatt den bussen fra akkurat samme stopp relativt mange ganger, og jeg har aldri opplevd det. Det var ganske sterk lukt i flere minutter, og i går på morgenen kjente jeg meg faktisk bakfull. Altså, jeg følte meg litt svimmel og tung i hodet, og jeg klarte ikke å konsentrere på lesing. Løsningen ble frisk luft, som også er løsningen når jeg faktisk er bakfull. Heldigvis gikk det over etterhvert, og jeg fikk lest ferdig pensum i går før jeg dro for å møte Oyster. Hun var naturligvis sen, så jeg satt og så på baby-relaterte ting via mobilen. Omsider ankom hun burgerstedet, og vi bestilte oss mat. Vi skulle nemlig se på den siste Maze Runner filmen, ettersom vi så på forrige film sammen. Jeg prøvde å overtale Oyster til å kjøpe litt kritt, da hun valgte ut smågodt. Jeg spiser ikke godteri lenger, men innimellom gir det meg glede å se at noen andre spiser mine favoritter. Merkelig? JA. Det var overraskende mange i kinosalen, for jeg hadde nesten tenkt at det maks ville være seks personer i salen. Jeg klarer ikke helt å vurdere hvordan filmen var fordi jeg ikke husker hvordan de to andre var. Men jeg likte den faktisk ganske godt, når jeg satt i salen. Det var et punkt hvor jeg var overbevist om at den skulle være ganske rett frem, og manglende. Men det var flere ting som overrasket meg, og tilslutt så innså jeg at jeg likte den. I dag har jeg forsøkt å sove så lenge som mulig. Har heldigvis hatt en rad netter med uavbrutt søvn, så det har vært utrolig deilig. Jeg lå i sengen i et par timer og så på vogner, og nå har jeg naturligvis lest om den nye barnevognmodellen som Darren nevnte. Jeg har naturligvis ryddet rommet og byttet sengesett. Planen videre er å se på Youtube-videoer (ikke av dyr denne gangen), muligens å måke litt, og dusje. I morgen er starten på en uke med mye lesing av forskning, hvilket høres veldig lite gledelig ut for meg. Forhåpentligvis blir det bedre enn jeg forventer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar