søndag 4. november 2018

Hands getting cold, losing feeling is getting old. Was I made from a broken mold?

Det er lenge siden jeg har sett såpass mange naboer på samme dag. Man blir så vant til andres vaner når man bor ovenfor hverandre, og den siste uken, kanskje siste to uker har jeg ikke sett den ene naboen i det hele tatt. Alle lysene har vært av, ingen tegn til de. Nå høres jeg nok veldig stalkerish ut, og kanskje jeg er det. Men hver gang jeg går forbi et visst parti av huset mitt, pleier jeg å kunne se at lyset og en tv står på. Så når det plutselig ble borte, så føltes det faktisk litt ut som om noen hadde fjernet noe fra morgenrutinen min. Det var ikke før jeg så lyset og tv'en på igjen, at jeg skjønte at jeg hadde følt meg nesten litt "off kilter" mens de var borte. Denne uken har vært veldig spesiell. Det er så mye som har gått min vei, blant annet at jeg har fått svar fra veileder, personvern og instituttleder veldig raskt, noe jeg trengte. Har endret på flybilletten min, og reiser til Bergen litt tidligere enn planlagt. Men akkurat det er relatert til masteroppgaven min. Helgen skal riktignok bestå mest av gøyale greier, forhåpentligvis. Og jeg har fått Monchita til å si ja til at vi skal spise dim sum, noe jeg gleder meg veldig til. Selv om ting har gått riktig vei med skolerelaterte greier, så er jeg ganske sikker på at posten har mistet pakken min som jeg sendte i retur for en måned siden. Det er penger i dass, og det er skikkelig surt. Så akkurat nå har jeg halvbestemt meg for at det ikke blir noen nye kåper på meg i år. Men jeg får se. Gikk innom nye Zara på fredag for første gang, og det føltes veldig internasjonalt ut. Det merkeligste var kanskje at en av de ansatte faktisk smilte til meg, men jeg mistenker at hun var helt ny. Jeg fant en veske og en kjole som jeg kunne ha tenkt meg, men jeg var ganske sliten etter å ha vært på skolen lengre enn planlagt. Også tenkte jeg bare tanken at jeg absolutt ikke trenger verken, så jeg forlot butikken "empty handed". Eneste jeg fikk kjøpt meg på fredag var et latterlig bursdagskort til Volla. Jeg lot meg sove så lenge jeg ønsket natt til lørdag, men våknet ganske tidlig. Søvnkvaliteten er mye bedre altså, men når jeg har mensen så har jeg tendenser til å våkne opp flere ganger på natta. Heldigvis sovnet jeg igjen, og eneste grunnen til at jeg våknet klokken tolv er fordi mamma sa ifra om at hun skulle ut. Men jeg hadde ingen sånne viktige planer for lørdagen, annet enn å få sett igjennom pensumboka for å sikre meg for at jeg hadde skrevet alt jeg ville på fredagen. Fant frem pakkepapiret da, og pakket inn gaver. Også gikk jeg igjennom pengeforbruket mitt. Startet jo å lage en oversikt i juni, men jeg synes ikke at systemet jeg brukte da fungerte noe særlig. Vanskelig å få ordentlig oversikt. Så nå har jeg laget et nytt system som jeg synes er grundigere og enklere å forstå. Det er alltids veldig øyeåpnende å se hvor mye penger jeg faktisk bruker. For alle sånne "småting" blir jo tilslutt til en ganske stor sum. Jeg sov ikke like lenge i dag, og det var vel fint. Har ryddet og vasket. Favoritt-støvsugeren min ble ødelagt i går. Eller det er munnstykket som har gått i stykker slik at jeg faktisk klarte å lage riper i gulvet i går da jeg skulle støvsuge litt. Det er vel egentlig bare å få kjøpt nytt munnstykke, men vi har heldigvis to støvsugere, så det er ingen krise. Men jeg merker definitivt stor forskjell, og jeg vil helst ha tilbake favoritten. Er det ikke komisk? Jeg er tjuefem og har favoritt-støvsuger, ser på food-prep videoer for store familier på Youtube, ønsker meg håndsåper i gaver og drømmer om glass-oppbevaringsbokser til mat. Noen ganger føler jeg meg ganske gammel. Jeg er nødt til å gjøre litt yoga nå, for det har jeg ikke gjort på to uker. Det er liksom avslappende yoga i tillegg, men jeg har ikke funnet motivasjon til å gjennomføre. Tror jeg bare er nødt til å finne en ny rutine/flow. Blir overraskende fort lei av treningsrutiner. Gleder meg i hvertfall til jeg er ferdig, er nydusjet og kan legge meg i nytt sengetøy. Små gleder altså. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar