torsdag 22. november 2018

I don't need a man. If I'm loving you, it's cause I can

I går føles det ut som om jeg kastet bort hele dagen. Prokrastinerte ved å meal preppe og vaske klær (så jeg var i det minste produktiv), fordi at tanken på å begynne på transkriberingen igjen er lite attraktiv. Utover ettermiddagen ble også ubehaget i magen forverret. Jeg hadde liksom følelsen av at jeg var sulten, at jeg nærmest var hul i magen. Men jeg spiste frokost, og det forble slik. Også spiste jeg en sen lunsj som ikke hjalp med den følelsen, men som i tillegg fikk meg til å føle ut som om all maten var på vei opp igjen dersom jeg gjorde noen bråe bevegelser. Så jeg lot oppvasken stå, og la meg i sengen. Forsøkte å finne en stilling som ikke gjorde at jeg følte jeg måtte spy, også tok jeg en relativt lang nap for å være meg. Da jeg stod opp igjen, så var det liksom litt bedre, men ubehaget var fortsatt tilstede. Jeg kan liksom aldri huske å ha kjent på et ubehag som var likt dette, og i og med at jeg tilsynelatende snart skal ha mensen (herregud, føles ut som om jeg akkurat hadde det), så er det veldig vanskelig å skjønne hva som er årsaken. Men ja, dagen i går gikk egentlig bort til prokrastinering og til å forsøke å finne en remedy til mage-ubehaget. Jeg brukte også mye tid på å tenke på om jeg skal prøve å delta i hele denne "Black Friday, Black Week, Black Weekend, Cyber Week, Cyber Monday" greia in real life. Eller, de Cyber-greiene er vel uansett kun på nettet? Personlig synes jeg det er ganske spesielt at Norge har adoptert en sånn salgs-tradisjon som egentlig tilhører den Amerikanske kulturen? Det er ikke akkurat overraskende, men det er jo litt trist med tanke på at forbrukersamfunnet fremmes. Det er liksom så mye inkongruens i det at vi er blitt så opptatte av plastforbruket, men ikke ser at det å stadig kjøpe nye ting faktisk utgjør er svært stor miljøtrussel. Jeg tror at mange vil argumentere for denne salgsuken, for å si at man egentlig bare kjøper det man hadde tenkt til å kjøpe frem til jul uansett. Og det er fint, juletider er faktisk utrolig dyrt, og det er faktisk et privilegium å kunne kjøpe alle gaver på fullpris. Men jeg tror personlig at man har tendens til å kjøpe mer enn det man hadde gjort, om det ikke hadde vært for salgsuken. Når det er sagt, så skal jeg ikke si at jeg ikke er en forbruker selv. Tvert i mot synes jeg at jeg kjøper mye dritt, men jeg har begynt å bli litt mer bevisst, og forhåpentligvis fortsetter jeg å utvikle denne bevisstheten. Synes som regel at denne salgsuken er litt stressende fordi det blir ganske klart at juleshoppingen startes, og som regel ender jeg egentlig bare opp med å kjøpe inn sjampo og balsam til meg selv. Så det er fint da, at jeg kan stock up på hverdagslige ting for en mindre penge. Det var litt sjokk å komme hjem til ganske mye kaldere temperatur, og det har tatt meg litt tid til å venne meg til det. Også har jeg egentlig spist dessert hver dag da jeg var i Malaga, så det var også vanskelig å prøve å unngå. Det er kanskje ikke så overraskende at jeg har hatt så mange kviser i det siste, hm.  Altså, det var veldig godt å komme hjem igjen. Er ikke særlig glad i å reise flere ganger på kort tid, så da er det jo litt dumt at det også blir planen for neste måned. Men jeg gleder meg litt til å se London rundt juletider, og jeg gleder meg til en samlet julefeiring hos Lynx og co. Planen for dagen er å faktisk begynne på transkriberingen igjen. Håpet var jo at jeg skulle bli ferdig ut uken, men nå virker det urealistisk med mindre jeg har lyst til å bytte ut fridagen min. Og det takker jeg absolutt nei til. Ellers skal jeg få til en treningsøkt i dag i tråd med målet mitt om å gjenoppta treningen denne uken. Tirsdagens økt var såpass tung at jeg måtte ta en pause ti minutt inn i økta. Det bare beviste til meg hvor fort kroppen tilpasser seg. Ja, nei, nå skal jeg begynne på transkriberingen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar