tirsdag 27. november 2018

Time goes by and I can't control my mind. Don't know what else to try

Nesen er blitt så tørr etter å snyte meg x tusen, slik at huden er så stram at det gjør vondt å bevege nesen. Eier egentlig ingen skikkelig tjukk hudkrem, så jeg prøvde meg faktisk med litt Carmex. In desperate times, som de sier. Det fungerte ikke så bra, så jeg har endt opp med å bruke en liten testtube av en hudkrem fra Rituals som jeg hadde i skrivebordskuffen. Den gir sånn midlertidig lindring, og akkurat nå er det akkurat det jeg trenger. Det er rart, for en person som meg, jeg som er så vant til en overflod med olje i ansiktet, at huden faktisk blir tørr. Ansiktkremen min er riktignok relativt tynn, og selv om den har vært favoritt i mange år nå, så endrer huden seg med alderen. I og med at jeg bruker såpass mye spesifikke hudprodukter, så benyttet jeg salgsprisene i går og bestilte hjem en haug med diverse produkter (sjampo, balsam, ansiktkrem, ansiktolje, øyekrem, body butter, håndkrem). Jeg synes personlig at det er kjipt å se at såpass mye penger forlater kontoen, men jeg ville uansett ha kjøpt produktene i fremtiden, og da mest sannsynligvis til fullpris. Så jeg sparer jo penger, det er bare det at det ikke kjennes ut som det. Jeg har hatt skikkelig cravings for sjokoladerelaterte ting den siste uken. Jeg vet det er pms'en, men jeg har så sykt lyst på brownies eller sjokolade mousse, eller vanlig melkesjokolade. Kunne absolutt ha dratt på butikken for å kjøpe dette, men kulden har holdt meg inne. Hvis jeg slipper å tvinge meg ut i kulden, så unngår jeg det. Men på torsdag  jeg faktisk ut av huset for å levere transkripsjoner og slikt til veilederen, så da skal jeg få gjort alle disse ærendene jeg har på den mentale listen min. Apropos transkriberingen, så ble jeg ferdig med siste intervjuet i går. Jeg begynte på en redigering, men ble så absolutt ikke ferdig. Det hadde uansett blitt veldig vanskelig å skulle å unnagjort det også. Jeg fortsetter og har sånne urealistiske mentale mål i tillegg til de jeg har skrevet ned på papir. Det er veldig irriterende, fordi urealistiske mål vil alltid føre til at jeg føler meg skuffet over meg selv. Jeg var egentlig skikkelig fornøyd med meg selv i går, og spesielt etter at jeg klarte å lage egen dip til gulrøttene mine ved å dumpe masse forskjellig krydder i en skål med yoghurt naturell (det er virkelig de små tingene som gjelder). Men så begynte jeg å tenke på alt jeg gjerne skulle ha gjort allerede, også har jeg gått rundt og tenkt på at jeg ikke helt har oversikt over hele skriveprosessen av oppgaven min. I realiteten vil jeg aldri helt vite hvor lang tid det vil ta meg å skrive ferdig de ulike delene, men jeg forsøkte å lage en litt mer detaljert plan for det i dag. Så jeg føler meg litt bedre. Hittil i dag, har jeg satt på klesvask, tatt oppvasken, lagd ris, hengt opp klesvasken, vasket vinduene mine og sendt avgårde mail til veilederen. Så jeg har egentlig hatt en ganske produktiv dag hittil, men likevel så føler jeg et stress over at det er så mye jeg burde ha gjort. Det er slitsomme greier altså. I tillegg til å bli ferdig med transkripsjonen denne uken, og å få skrevet litt på metodekapittelet mitt, har jeg veldig lyst til å få gjort en haug med julerelaterte greier. Lørdag er satt av til å sette opp treet, og jeg gruer meg som vanlig til å drive med lyslenkene. Men ellers ser jeg for meg at det blir en glede å pakke ut mine kjære julekuler. Når jeg tar pauser fra skolearbeidet, har jeg lest en del Sherlock Holmes -fanfiction i det siste. Det får meg til å savne det britiske tv-programmet, og jeg håper inderlig på at de snart kommer med en ny sesong. Men det har også fått meg til å savne britiske tv-programmer generelt, sånn som GBBO. Har faktisk lyst til å kjøpe de ulike sesongene, men tror ikke at de er tilgjengelige på norsk iTunes. Jaja, det er kanskje best at jeg ikke blir obsessed med et tv-program og ikke klarer å jobbe fordi jeg helst vil se på det. Positive og negative sider ved alt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar