torsdag 9. januar 2020

I know that you're hoping that I haven't just left, the memories aren't gone, that I'm not somewhere else holding someone

Jeg reiste til byen på tirsdag og fikk returnert en kåpe jeg hadde bestilt. Har nemlig to gavekort til Zara som jeg har forsøkt å bruke i ett år nå, men det er så innmari sjeldent at jeg handler der. Videre synes jeg det er langt vanskeligere å finne det man kanskje er ute etter når du er i butikk, fremfor på nettet. Problemet med det er jo muligheten til å prøve på ting, så det tror jeg har vært en stor hinder i at jeg har fått bruke gavekortene. Men så fikk jeg endelig brukt de for kåpen, og det var en vanvittig fin khaki-farge, men jeg tror de fleste vet innerst inne når de prøver på noe som ikke er 100%. Og det var den erfaringen jeg hadde med kåpen. Så nå får jeg prøve å se om jeg finner noe annet jeg kan bruke gavekortene på. Det fine med å reise til byen var at jeg fikk gå innom Weekday og prøve på et par jeans. Jeg er fortsatt trist for at mine favoritt-jeans er for små, og jeg tror ikke at jeg klarer å erstatte de med noe annet enn jeans fra samme merke. Har vært innom Weekday tidligere og prøvd på diverse modeller uten hell. Men nå har de fått inn to modeller som var right up my street. Dro faktisk fra butikken uten å kjøpe jeans fordi jeg ikke nødvendigvis fant en farge jeans som jeg synes er perfekt. Men nå vet jeg liksom at muligheten for å finne nytt favoritt-par er der, og at jeg endelig kan gi fra meg mine gamle favoritter. Stoppet også innom H&M, og som sett på bildet, prøvde jeg på en haug "lyse" klær, og endte opp med å dra fra butikken med en svart genser. Det er ganske komisk, for det virker ut som om uansett hvor ofte jeg prøver lyse nyanser, så foretrekker jeg å gå for mørke nyanser. Ble ihvertfall veldig glad for kjøpet mitt, fordi jeg har vært på utkikk etter en enkel svart genser som ikke er for tykk eller tynn. Fant den også i materialet jeg var ute etter for en god pris grunnet salget. Nå mangler jeg bare en basic grå genser som kan erstatte genseren jeg har som har begynt å miste sin glans. Fant en mulig kandidat på United Colours of Benetton, men det svir litt i sjela på tanken på å sette av en tusenlapp for en genser. Får se. I går dro jeg på mitt lokale kjøpesenter med litt mindre hell, for jeg fant ikke sengesettet jeg hadde så lyst på, også klarte jeg å glemme å hente omega-3 som jeg hadde bestilt. Litt irriterende, men slik er vel livet. I det minste fikk jeg handlet inn mat, og det var veldig viktig. Jeg hadde riktignok klart å glemme mine poser jeg har kjøpt som kan brukes til å kjøpe frukt i løsvekt. Så det ble en liten irritasjon til, men nå har jeg lagt to slike poser i vesken sammen med handlenettet. Et av målene denne uken har vært å gradvis begynne å trene igjen. Mens jeg så på en dokumentar(?) via NRK tv om kosthold, så planla jeg faktisk en treningsøkt. Fikk sånne flashback til videregående hvor vi hadde egentrening og måtte legge opp egne gym-økter. Det er ganske lenge siden jeg har trent nå, og jeg har absolutt spist mer snacks i høytidene enn jeg kanskje gjør på flere måneder tilsammen. Så jeg prøvde å være hovedsakelig kondisfokusert, men med litt styrke innimellom alle repetisjonene med kondis. I alt er jeg veldig fornøyd, og tror kanskje jeg skal prøve å planlegge egne økter litt oftere fremfor å alltid bare følge en Youtube-video. De siste dagene har jeg sett mye på sånne livsstilsdokumentarer om jeg kan kalle de det, via NRK tv. Det er ganske varierende temaer som; fysisk aktivitet, kosthold, tarmen, mishandling, trillinger, nyfødtintensiv, o.l. Veldig spennende og selvfølgelig informative, som jeg antar norsk kringskasting er pålagt å være. Og noen av de er naturligvis hjerteskjærende. Har visst lite interesse for Netflix for tiden grunnet at mye er basert på fiksjon. Det kan godt hende det endrer seg, og at jeg plutselig setter av en dag til å se på filmer og serier. I dag er planen å slappe av og prøve å få til litt mer strikking. Det kommer sikkert til å foregå med noen flere dokumentarer i bakgrunnen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar