onsdag 22. januar 2020

I ride in the beautiful dark, and my little red heart fills with something that I can't name

Det har gått mye i tv-titting i det siste, og ikke så mye lesing, hvilket egentlig er min vanlige status quo. Forskjellen er vel nå at jeg prøver å bli ferdig med babyteppet som tar ganske lang tid. Og selv om jeg har brukt ganske mange timer på å strikke nå, er jeg ikke så flink at jeg klarer å strikke uten å innimellom se hva jeg gjør. Derfor er det veldig vanskelig å lese, men det å se på tv eller lytte til noe er langt enklere. Etter jeg så ferdig Sex Education, så jeg på reaksjoner til sesongen, også så jeg på Klaus. Må absolutt anbefale sistnevnte! Tror jeg har en svakhet for animerte julefilmer. Klaus og Arthur Christmas er to sånne uventede filmer som jeg bare har falt pladask for. Jeg har kjent meg litt gråtelabil de siste dagene, og jeg ble litt lei. Så jeg bestemte meg for å se på noe trash-tv, og jeg fant et program som heter Yummy Mummies. Jeg visste på en måte allerede da jeg så trailer for programmet, at det var et ganske tragisk konsept. Har ikke endret mening etter at jeg har sett ferdig sesongene. Noen av personlighetene gjorde meg ganske triste på deres vegne. Jeg vil tro at for de er det kanskje drømmelivet å leve som de gjør, men jeg kunne aldri ha tenkt meg et slikt liv. Må også ta høyde for at det er tv, og det er et reality-show(?) som skal skape litt drama. Uansett, nå er jeg ihvertfall ikke lenger særlig gråtelabil lenger. Og det kan vel også ha sammenheng med at jeg er ferdig med menstruasjonen. Yay! Har likevel fortsatt veldig lyst på kyllingnuggets og skolebrød. Det har nemlig vært det jeg har hatt mest lyst på mens hormonene har tatt over denne gangen. Forhåpentligvis kan jeg kjøpe meg det i morgen. Jeg er snart halvveis med babyteppet, hvilket både er gledelig og kjedelig. Sistnevnte er fordi det har tatt meg en måned å komme såpass langt. Så det vil si at det gjenstår minst en måned med strikking. Skal ta meg en pause nå, for jeg har veldig lyst til å bruke litt tid på lesing i stedet. Har bestilt noen bøker til låns via biblioteket, og gleder meg til å lese i fysisk bok igjen. Ellers har jeg omtrent bygd ferdig tv-konsollen. Mangler egentlig bare å feste bakdelen, men det er ikke så viktig. Det er liksom pappa som har satt sammen hoveddelen, mens jeg bare har satt inn hyllene og hengt på dører. Problemet er at pappa ikke følger manualen, hvilket har ført til at jeg har måttet jobbe litt merkelig. Har eksempelvis måtte skru skruer opp ned, hvilket var veldig irriterende. Heldigvis var det ikke så ille, men det gjorde godt for sjelen å bidra til å bygge noe. Drømmen er å bygge et slags møbel en dag, altså et jeg har laget selv. Selv om det har blitt mye tv-titting i det siste, så har det merkelig nok fått meg til å innse at jeg i utgangspunktet er et veldig simpelt menneske som ønsker et simpelt liv. Vet ikke hvorfor det har tatt meg så lang tid å innse det, men, sånn går no livet.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar