fredag 3. januar 2020

What am I now? What if I'm someone I don't want around?

Endelig er 2020 her! Jeg fikk laget en suksessfull middag til nyttårsaften. Begynte å preparere gulrøtter og poteter et par timer før, bare fordi jeg helst ville holde tidsskjemaet mitt. Lynx facetimet meg mens jeg stod og skrelte gulrøtter, og hun stod og skrelte poteter. Det var litt komisk. Jeg drakk pærecider og mozell, litt som en tenåring kanskje. Broderen drakk øl, og resten drakk rødvin. Litt før midnatt gikk jeg og pappa ut for å se på fyrverkeriet. De pleier å fyre fra en lekeplass rett ovenfor naboen, så det er ganske nærme huset. Det blåste litt i vår retning, så fyrverkeriet føltes voldsomt nærme ut. Jada, jeg bevegde meg automatisk bakover for å få litt mer avstand, selv om det sannsynligvis var relativt langt unna. Men du vet, nei takk til brannskader og øyeskader. Jeg synes det hovedsakelig var ganske kontrollert fyring i år, og etter tjue minutter etter midnatt føltes det ut som om de fleste følte seg ferdige. Ellers har dagene gått til å se på Tour de Ski. Er veldig lenge siden jeg egentlig har fulgt med på langrenn, så det føltes ikke helt naturlig ut å forklare for pappa hva som skjedde der og da. Jeg og pappa har også fulgt intenst med på robotstøvsugeren som han og mamma fikk til jul. På en side synes jeg det er veldig irriterende at støvsugeren tilsynelatende ikke støvsuger systematisk. Jeg kan sitte og stirre på noe støv eller rusk som støvsugeren akkurat ikke støvsuger, før han (ja, det er en han) begynner på en annen retning. På den andre siden tror jeg at robotstøvsugeren nesten opptrer litt som ett sånn halvveis dumt kjæledyr. Så ja, jeg tror kanskje både min og pappa sin oppfatning av robotstøvsugeren, er at den er husets merkelige kjæledyr som kan skrus av og på. Enten har all spisingen fra jul eller nyttår ført til kviser, ellers er det bare hormoner. Jeg som endelig hadde fått kvisefri hud for engangsskyld. Jeg har fått kviser rundt munnen, og det er selvfølgelig sånne som sitter under huden og er smertefulle. I tillegg er munnen kanskje den delen av ansiktet som er mest i bevegelse. Plagsomt, men overlever. Gleder meg bare til de omsider blir borte siden det tar en stund. I går reiste mamma, Monchita og jeg inn til byen samtidig. Jeg skulle møte Kiwi og kjæresten hennes, og deretter dra på shopping med mamsen og søsteren. Jeg ble riktignok kanskje litt lenger med Kiwi og kjæresten hennes enn jeg hadde tenkt, men noen ganger tenker jeg at man bare må gjøre det som føles riktig ut i nuet. Og der og da føltes det mest riktig ut å bli litt lenger. Vi spiste på en vegansk restaurant, og jeg spiste en veldig god lasagne. Snakket en blanding av engelsk og norsk, og jeg kjente det var lenge siden jeg hadde snakket engelsk. Det var uansett et veldig hyggelig møte, og det er alltid veldig hjertevarmende når jeg ser at vennene mine er glade. Jeg sa adjø for andre gang til Kiwi og kjæresten utenfor H&M, hvor jeg gikk etter leting etter en spesifikk tøy-BH. Fant den ikke, men fant søsteren og mamma. De var ganske ferdige, og vi gikk derfor opp til slottet på vei hjemover. Jeg gikk egentlig i retur siden det var der jeg kom ifra, siden jeg, Kiwi og kjæresten hennes hadde gått for å se lysene som er blitt tent for Ari Behn. Tenkte nemlig at mamma også ville ha glede av å se det, ettersom hun omtrent konstant har snakket om Ari Behn siden han tok selvmord. Vi rakk akkurat toget hjem, og vi avsluttet kvelden med å se på Snow White and The Huntsman. Jeg sov ganske lenge i dag, så dagen startet litt senere enn jeg hadde tenkt. Vi reiste til kjøpesenteret, og jeg fikk levert og hentet pakke. Jeg fant også den tøy-BH'en jeg lette etter i byen. Sånn i ny og ne, typ. hvert syvende år kanskje, finner jeg en skikkelig behagelig BH fra H&M, og de forblir favoritter så lenge de varer. Jeg har fortsatt favorittene, men den ene har virkelig begynt å se sine siste dager. Den jeg har oppdaget nå er svært behagelig, og jeg tror faktisk at jeg må kjøpe den i flere farger. Det var en ganske suksessfull shoppingtur for meg, for jeg fant videre en bukse og blazer. Blazeren går til en av dressbuksene mine, så nå eier jeg offisielt en komplett dress. Veldig fornøyd med det! Nå skal vi se oppfølgeren til Snow white -filmen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar