lørdag 4. januar 2020

it kills me, cause I know we've ran out of things we can say

Å, januar, du er for real. I går slo pc'en seg av automatisk, og jeg tenkte ikke så mye videre på det enn at det ikke var mer batteri. I dag har jeg derimot innsett at batteriet sannsynligvis må byttes. Problemet er at pc'en er fem år gammel, og modellen er sikkert eldre. Så vet ikke om noen av de eksisterende batteriene også passer min datamaskin. Det var veldig framtredende da jeg skulle prøve å fylle ut ett sånt nettskjema for å spørre om noen av nåværende batterier er kompatible. Jeg fant eksempelvis ikke modellen for pc'en i de alternativene som var tilgjengelige. Videre var det en haug ekstra spørsmål som var påkrevde, men ikke relevante for det jeg lurer på. Så da tenkte jeg at jeg bare skulle dra opp chatten, for å spørre det jeg synes er et ganske enkelt spørsmål. Men da hadde det visst blitt utenfor arbeidstiden, og chatten var ikke tilgjengelig. Så det får vente til mandag, kanskje. Eventuelt må jeg kjøpe meg en ny pc, hvilket høres veldig enkelt ut og deilig ut (med unntak av at jeg må bruke penger på det, selvfølgelig). Men hvis alt kan ordne seg med ett nytt batteri, så er vel det kanskje best. Får se. I går lagde jeg meg en ny offisiell timeplan for dette året, skrev ned mine mål for denne uken og bestilte meg time for å fornye passet. Dagen i dag startet både tidlig og sent; jeg stod opp tidlig for å si farvel til Monchita som reiste hjem igjen i dag. Det er alltid litt trist, fordi hun vanligvis er her i en lengre tidsperiode, hvilket gjør at jeg blir vant til at hun er i hus igjen. Siden jeg ventet på å stå opp for å si farvel (ja, våknet plutselig i fem-tiden), så var jeg ganske trøtt. Og som konsekvens av at jeg ikke satt på noe alarm etter at jeg gikk og la meg igjen etter å si hadet, våknet jeg ikke før i elleve-tiden. Dagens lørdag har blitt behandlet som en søndag. Så jeg har vasket og ryddet, det er nytt sengetøy på sengen og siste rest av julepynt på soverommet er pakket bort. Har også byttet bilder i bilderammene mine. Jeg skal nemlig jobbe kveldsvakt i morgen, så da går søndagen min egentlig bort. Nå skal jeg få i meg litt mat, hive meg i dusjen og slappe av med strikking og kanskje litt mer sjokolade. Oppfølgeren til Snøhvit-filmen var forresten desidert dårligere enn den første. Det var veldig kjærlighetsbasert og omtrent alt av filmen var veldig åpenbart. Det var kjipt, men det var uansett fint å endelig få sett oppfølgeren. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar