torsdag 9. april 2020

drowned in living waters, cursed by the love that I receive


God påske! Nei, jeg har ikke begynt å spise smågodt igjen. Dette er et gammelt bilde av et familiemedlems utvalg av smågodt. Men jeg kunne godt tenkt meg et lite påskeegg fylt av eventyrsjokolade. Karantenen min opphører på selve påskeaften, så jeg får kanskje dra og kjøpt meg litt eventyrsjokolade da. Jeg må uansett på butikken for å handle, samt hente disse pakkene jeg har bestilt meg mens jeg har sittet i karantene. Gleder meg til å prøve på det jeg har bestilt, men jeg har ganske lave forventninger. Tror den ene pakken går rett i retur, hvilket gjør meg trist. Men jeg krysser fingrene. Mens jeg har vært i karantene har jeg også drømt meg bort i bikinier og fremtidige reiser som jeg sannsynligvis ikke skal på. Tror riktignok ikke at det bare skyldes karantenen, for det er jo noe jeg gjør stortsett hvert år! Men ja, nå har jeg lyst på nye bikinier for å videre støtte de drømmene. Får se, jeg ender garantert opp med minst én ny bikini, for det skjer hvert år. Om det ikke blir noen reiser i utlandet eller innenlands, så får jeg nøye meg med å henge i bikini i hagen. Og det er vel greit det også. Huden min er litt merkelig, i at jeg for tiden har noe som minner mer om utslett enn kviser. Det er ganske nytt for meg, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere de problemene. Jeg har forsøkt å kutte ut omtrent alt av nye produkter, og jeg unngår all sminke. Problemer med huden er ganske normalt for meg, og jeg har til en viss grad klart å utvikle en tålmodighet ovenfor slike problemer. Så jeg håper at this too shall pass. På mandag og tirsdag nøt jeg solen mens jeg satt ute i hagen med en bok som jeg lånte på biblioteket for en stund tilbake. Jeg syntes den var litt vanskelig å starte på da jeg først lånte den, men nå har jeg kommet meg litt lenger inn i boken. Det er en autobiografi, der forfatteren er et par år eldre enn meg. Men det gjør at mye av det hun beskriver fra egen oppvekst er ting jeg kjenner meg igjen i. Boken er veldig artig hittil. Jeg har sett ferdig alle episodene fra Vera som nrk.tv hadde foreslått som påskekrim. Har også sett på Deadwater Fell, hvor David Tennant virkelig satte seg i hodet mitt. Jeg må si kudos for at av scener hvor karakterer var avkledde, så var det mer menn enn kvinner som var avkledd. Det er ikke så ofte at jeg ser. Jeg har også sett ferdig Scandinavian Star, som deretter fikk meg til å se Torghatten igjen. Tror jeg skal begynne å se på Tilståelsen/A Confession med Martin Freeman i dag. Jada, føles ut som om hensikten med karantenen er å se alt av påskekrim. Det er mulig jeg kanskje skal rydde litt også, gjøre en sånn vårrengjøring som resten av verdenen holder på med mens de er hjemme i disse tider. Jeg har definitivt ting som jeg kan kvitte meg med. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar