onsdag 15. april 2020

I know you love Shrek, cause we've watched it twelve times. But maybe you're hoping for a fairy tale too

Det ble verken jobb på meg på mandag eller tirsdag. Jeg våknet i går og kjente meg tett og litt sår i halsen på mandag. Det er egentlig et helt normalt forløp for meg når jeg har rennende nese på våren. Innimellom havner jeg opp med slimansamling som kan medføre hoste. Jeg prøver riktignok å forhindre hoste fordi det er så utrolig plagsomt. Men ja, uansett så er det ganske normalt for meg. Vanligvis hadde jeg heller ikke tenkt så mye på det og reist på jobb. Men mens jeg stod og laget meg frokost klokken seks på morgenen, så fikk jeg tenkt meg litt om og ringte til avdelingen. Deretter ringte jeg til de som er ansvarlige for å besvare sånne covid-19 spørsmål på jobben, og jeg fikk vel egentlig bare beskjed om å holde meg hjemme og følge med på symptomene. Også skal man holde seg hjemme med minst én dag uten sånne symptomer. Det forbedret seg utover dagen, og på tirsdag hadde jeg bare rennende nese. Siden det ellers er vanlig for meg, så fikk jeg lov til å komme meg tilbake på jobb i dag. Det var gledens dag altså, og jeg har faktisk aldri gledet meg såpass for å komme meg på jobb. Det som kanskje er komisk og litt kjipt, er at nå har jeg fri ut uken før jeg skal på jobb neste uke. Slik er det når man har 80% turnus. Så det var et kortvarig besøk på jobb, men vi fikk opplæring i noe jeg har vært ganske interessert i. Det ble nok litt mye informasjon for meg, for jeg ble utrolig tung i hodet på slutten av dagen. Sykepleier som gav oss opplæring spøkte med at det ble eksamen på slutten av dagen, men så kom hun jammen meg bort til meg klokken 15: "nå er det eksamen". Vi hadde nemlig fått en pasient som skulle ha behandlingen vi hadde fått opplæring i, så da fikk vi prøve oss ut på å klargjøre maskinen. Det var nesten som om dagen ble lagt opp helt perfekt. Fikk også med meg påskeegg fra jobben, og det var utrolig koselig. Jeg ble sittende litt igjen for å se igjennom jobb e-mail, og ordne et par greier. Klarte selvfølgelig å glemme å skrive ut lønnsslipper, så etter jeg hadde skiftet i garderoben, dro jeg faktisk opp til min andre avdeling. Tenkte jeg like godt kunne besøke de mens jeg ordnet lønnsslippene, og det var veldig hyggelig. Måtte ordne med lønnsslipper for å dobbeltsjekke at alt er som det skal før jeg overførte penger til sparekontoer. Har fått tilbake på skatten, så jeg fikk overført en del i dag. Det føles veldig godt ut, spesielt fordi det føles ut som om jeg har gjort veldig mye nettshopping de siste ukene. Noen ganger føles det ikke helt ut som om jeg faktisk bruker penger før jeg ser at beløpet mitt på bankkontoen synker. Nå tror jeg at jeg skal strikke en rekke før jeg begynner å gjøre meg klar for å legge meg. Ble ganske sliten etter å ha kommet hjem, så det skal bli godt å få sovet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar