tirsdag 28. april 2020

If only you knew the sunlight shines a little brighter, the weight of the world’s a little lighter, the stars lean in a little closer. All because of you

Den høyre hånden min er såpass tørr at den kjennes litt ut som sandpapir. Det var en litt slitsom vakt på jobb i går, både fordi jeg følte meg litt alene, men også fordi jeg var sliten etter kveldsvakten på søndag. Det var dessuten en ganske travel vakt i hensyn til alt som skulle skje. Og når jeg tenker på det sånn, så er jeg veldig fornøyd med innsatsen min. Fikk tross alt gå av vakt litt før. Da var det bare kjipt at jeg ble stående og vente på bussen i en stund mens regnet pøste ned. Jeg var så innmari takknemlig for at jeg hadde husket å ta med paraplyen min. Jeg gikk innom matbutikken på vei hjem, selv om det var mest fristende å bare reise hjem. Men jeg måtte handle brød, og hvis jeg dro på butikken i går, slapp jeg å gjøre det i dag. Jeg endte opp med å kjøpe litt mer enn jeg kanskje trengte fordi jeg var sulten og hadde lyst på omtrent alt. Kjøpte med meg kyllingnuggets, pærebrus og oreos. Tror kanskje ikke jeg bare var sulten, men at jeg er premenstruell. Men hallo, jeg har ikke smakt oreos på utrolig lenge. Så jeg ble overrasket over hvor godt det var! Kjeksene er liksom ikke for søte, men tilfredsstiller likevel søtsuget. Jeg har jo egentlig sluttet å drikke brus for flere år siden, med unntak i drinker. Men jeg hadde veldig lyst til å smake pærebrus igjen, og jeg syntes absolutt at det var anledning for å smake på det i går. For da kom nemlig den nye niesen til verdenen. Hun ser ut til å ha bollekinn, og er faktisk litt tyngre enn meg da jeg ble født. Jeg hadde mistanke om at fødselen var på gang da jeg var på jobb, fordi jeg kjente at mobilen vibrerte flere ganger under vakten. Men jeg pleier som regel ikke å bruke mobilen på jobb, så jeg så ikke på den før jeg var på butikken. Aner ikke når jeg får møtt den nye niesen-- når er det akseptabelt å reise igjen liksom? Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan den mellomste niesen (tidligere yngste niesen) reagerer på en lillesøster. Også innser jeg at jeg er nødt til å bli ferdig med teppet ganske snart. Så nå skal jeg prøve å bruke resten av dagen til å strikke. I morgen går jeg på første nattevakt av to netter, og jeg tviler på at jeg klarer å sove før vakt. Så da får jeg utnytte den tiden til strikking! Det har nemlig vært ganske lite tid til det den siste uken, men sånn er livet. I dag fikk jeg en pakke på døren med solkrem, hvilket er litt komisk når det ser ut til å skulle være mest nedbør i nærmeste fremtid. Det snødde jo faktisk litt på morgenen i dag. Men nå er jeg ihvertfall klar for sol dersom den skulle komme tilbake. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar