søndag 5. april 2020

looking outside of me, I see this world is unraveling

Så var det plutselig søndag igjen. Det er ikke så fint vær i dag, og det er en del mørkere. Derfor så har jeg valgt å utsette vasking og rydding til i morgen. Det er noe langt mer tilfredsstillende å støvsuge når du kan se alle hybelkaninene i naturlig lys. Dessuten er det ikke slik at jeg har masse ting å gjøre neste uke heller. Det har gått èn offisiell uke av karantenen min-- jeg har teknisk sett kun vært i karantene èn halv uke nå. Men karantenens lengde skal visst gjelde fra dagen du er blitt utsatt for smitte, og det gir mening. Jeg må si at jeg ble litt sånn halvveis paranoid på torsdag. Det er veldig enkelt å få tendenser til å bli hypokonder i slike tider, spesielt når det er sykdom som ikke er ordentlig kartlagt ennå. Jeg har hatt litt rennende nese, men det har vedvart i lang tid. Det er også noe som kommer til å vedvare så lenge det er på den kjøligere siden ute, og hvis det fortsetter å være mye vind. Men på torsdag var jeg sikker på at jeg begynte å bli sår i halsen og skulle begynne å hoste. På fredag, derimot, våknet jeg og følte meg helt fin. Fikk også en sånn oppfølgingssamtale for å høre om hvordan det gikk i karantene, og jeg fikk stille spørsmål jeg lurte på. Jeg synes den samtalen var gull verdt, så kudos til de som sitter og ringer rundt! Jeg har bestilt meg nye joggesko, og jeg håper at de faktisk innfrir forventningene mine. Jeg har prøvd å bestille joggesko for å erstatte mine svarte tidligere, men det ble retur på de. Har selvfølgelig innsett i noen grad at jeg ikke vil få lik følelse av nye sko som de jeg har. Det kan jeg ikke forvente med mindre jeg kunne ha kjøpt et nytt par av de jeg allerede har. Så jeg prøver liksom å justere forventningene mine i henhold til alt dette. Jeg fikk ikke bestilt meg ny joggedress, fordi den var utsolgt i min størrelse på nettet. Var visst kun tilgjengelig i butikk, men jeg prøver å holde meg unna fysiske butikker med unntak av matbutikker. Så for de kommende månedene får jeg bare bruke joggedressen med hull i rumpa. Jeg bestilte meg hjem et par jeans som jeg ikke trengte, men hadde lyst på. Det var også nesten så jeg bestilte hjem et par boots som jeg er forelsket i. Det er også et sånt "trenger ikke, men vil ha" -ønske, men siden jeg kan bruke jeans stort sett hele tiden, så føles det ut som om det kan rettferdiggjøres. Skoene jeg sikler etter, derimot, er sånne over the knee boots som ikke kan brukes i like stor grad. Men de er perfekte, og jeg er veldig forelsket i de. Jeg blir ikke overrasket om jeg bestiller de hjem om et par måneder. I går gikk det i strikking og å se på Vera. Og det skal vel gjøres stort sett det samme i dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar