fredag 17. april 2020

Your touch, your skin, where do I begin? No words can explain, the way I'm missing you

Bestilte en body og en genser til yngste niesen og den nye som kommer hvert øyeblikk nå. Jeg er forelsket i alt grønt, så da synes jeg denne bodyen (avbildet) var spesielt fin. Det er en matchende genser til storesøster som skal følge med i pakken som jeg håper å få sent avgårde snart. Må bare bli ferdig med teppet, og det vil nok ta litt tid. Så derfor har jeg bestilt litt større størrelser i klærne. Selv om det vil ta meg litt tid med teppet, så har jeg endelig begynt på siste garnnøst. Altså, jeg har ett til, men det skal brukes til å hekle kanten. Tror riktignok at jeg ender opp med garn igjen, men jeg har visst bestilt mer garn enn jeg trengte. Det blir litt trist å ikke ha et strikkeprosjekt lenger, så jeg tror faktisk at jeg skal begynne på noe nytt så fort jeg er ferdig med teppet. Jeg har fått strikket en del de siste dagene, og det er veldig fint med tanke på progresjon. Men det blir veldig mye tid hvor jeg essensielt sitter på rumpa, og det kjenner jeg virkelig nå. Føltes nesten litt ut som om jeg begynte å få trykksår mens jeg satt og strikket siste rekke for kvelden nå. Og da var det veldig godt å få gjort en liten treningsøkt. Den var liten fordi jeg ikke har trent på ukevis, og derfor ville jeg ikke overvelde kroppen. Jeg har sett på den nye sesongen av Great Pottery Throw Down mens jeg har strikket, og jeg hadde nesten glemt hvor gøyalt jeg synes det er. I likhet med GBBO, har GPTD endret kanal, så det er en ny dommer og ny programleder. Jeg synes det er greit, i og med at det kun var to sesonger av det originale programmet. Og da har jeg liksom ikke fått like lang tid til å bli glad i de. Samtidig merker jeg definitivt forskjellen. Jeg foretrekker nok Sara som programleder, og jeg synes kanskje at Sue som dommer har svært lite å tilby annet enn at hun er tilstede. Vet ikke om det er blitt klippet slik, men i løpet av de siste episodene jeg har sett, har hun nesten ikke sagt noe. Jeg har faktisk ganske mange favoritter i denne sesongen, og kanskje én klar favoritt. Mine favoritter pleier riktignok ikke å vinne, men det er liksom en type konkurranse som gjør at selv om du kanskje har vært brilliant i tre av fem utfordringer, så kan den femte utfordringen gjøre at du reiser hjem. Men jeg synes det er et ganske rettferdig program, og selv om jeg har favoritter, så synes jeg alltid at den som må forlate konkurransen er den riktige personen. Og det er til tross for at noen av de har vært mine favoritter. I dag mottok jeg en ny pakke som inneholdt joggeskoene jeg har bestilt, og jeg må dessverre si at de må sendes i retur. Denne gangen skyldes det hovedsakelig at de ble for trange selv om det tilsynelatende er min normale størrelse. Nå har jeg bestemt meg for å gi opp dette prosjektet for nå. Skal prøve å rengjøre mine gamle joggesko så godt som mulig og forhåpentligvis fungerer det fint. Grunnen til at jeg begynte på dette prosjektet med å erstatte de, var fordi jeg hadde brukt mine i myr. Alt som har vært i myra har derfor satt seg ganske fast i skoen til tross for at jeg rengjorde de da jeg kom hjem fra turen på vestlandet. De luktet ikke særlig godt heller, men nå har de egentlig stått ubrukt i flere måneder og fått luftet seg. Så det er ikke et særlig problem lenger. Også kan det jo hende at jeg får vasket de ordentlig denne gangen, slik at jeg ikke lenger trenger å erstatte de. Forhåpentligvis ordner det seg. Hudproblemene mine ser ut til å kanskje begynne å løse seg, men jeg har en følelse på at de gradvis ligger sånn "dormant" og at de kan komme tilbake igjen ved irritasjon. Jeg aner ikke hvordan de har blitt bedre, for jeg har forsøkt å behandle områdene litt forskjellig. Det er sånn trial and error, men jeg er i det minste glad for at det ser ut til å bli bedre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar