lørdag 25. april 2020

maybe if you stopped and looked around some time, I wouldn't pass right by you

Det fine været og varme temperaturer var midlertidig, som forventet. Neste uke ser ut til å være preget av nedbør, hvilket er fint når jeg uansett har nattevakter. Huset lukter maling, og jeg ser på at pappa klatrer opp i høye stiger og dekker husets utvendige side i et nytt strøk. Det gjør meg engstelig, for jeg ser bare for meg at han faller og blir skadet for livet. Jeg er riktignok redd for høyder, men jeg vet også at ulykker kan skje de aller beste. Men jeg prøver å tenke på saken som om jeg skulle behandlet en pasient; jeg kan ikke tvinge de til å gjøre noe som helst, jeg kan bare prøve å informere de så godt jeg kan og la de ta et informert valg. Apropos pasienter, så må jeg si at jeg er ganske fornøyd med de siste opplæringsvaktene jeg har hatt på jobb. Jeg vet at jeg har tendens til å være hard på meg selv, stiller meg selv ganske høye standarder. Og jeg har absolutt gjort det de siste dagene også, men jeg tror også at jeg har klart å stoppe opp og se litt opp. Ja, det er mye som jeg ikke helt er i stand til ennå, ting jeg er usikker på. Men det er enkelte ting jeg bare ikke kan forvente av meg selv ennå, så jeg synes progresjonen min har vært veldig bra hittil. Det er bare et par opplæringsvakter som gjenstår, også skal jeg jobbe "på ekte". Har vært litt engstelig for å skulle stå alene, men jeg har sett i løpet av de siste vaktene mine at jeg mestrer. Og dessuten står jeg egentlig ikke alene, men det er noe som sitter ganske dypt. Har tendens til å ta på meg mer ansvar når det egentlig kan fordeles. Så det er noe som jeg må jobbe med. Skal på jobb igjen i dag, og jeg håper det blir en god vakt. Jeg hadde litt ønsker om å strikke litt, men jeg tror det får vente til neste fridag. Nå vil jeg helst bare slappe av og lese fan fiction.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar