torsdag 4. juni 2020

how many words does it really take to make a change?

Det var visst dagen for å kjøpe sko i dag. Jeg har jo forsøkt å erstatte mine svarte joggesko i evigheter nå, og jeg innså at jeg både måtte åpne øynene for andre merker og unngå online shopping. Jeg så disse New Balance (avbildet) skoene på nettet i går, men bestemte meg for å dra på butikken for å prøve de. Har aldri eid noen New Balance sko før, så jeg var litt usikker på størrelsen. Jeg varierer nemlig mellom 36-37 avhengig av ulike merker. Så derfor er det ekstra greit for meg å prøve sko i butikk. Jeg endte opp med å kjøpe joggeskoene fordi jeg synes de oppfyller alt jeg ønsket i nye svarte joggesko som jeg skal bruke i hverdagen. De er ikke mine gamle Adidas durama, men de er egentlig veldig fine på sin egen måte. Forhåpentligvis varer de en stund slik at det blir lenge til jeg er nødt til å finne meg nye svarte joggesko. I fjor innså jeg at det var for varmt med mine lyse sneakers på sommeren i og med at de er semsket skinn. Så jeg har hatt i tankene over lenger tid at jeg skulle kjøpe meg lyse tøysko. Og jeg er så fornøyd med å ha funnet noen jeg faktisk liker ganske godt. Det var veldig uventet siden jeg tydeligvis er kresen når det gjelder sko. Selv om dagen egentlig ble satt av til sko, så prøvde jeg på et par klesplagg, og jeg forelsket meg i en kjole som er litt overraskende for meg. Den er liksom litt "loud" i mønsteret, men jeg husker at jeg har sett kjolen på en av appene mine tidligere og nesten automatisk likt den. Problemet med kjolen er kanskje at den er litt begrenset i årstider den er brukbar, og da velger jeg vanligvis å unngå å kjøpe sånne plagg. Men samtidig tror jeg at det er en kjole jeg vil angre på å ikke ha kjøpt. Så jeg får se hva jeg ender opp med å gjøre. Jeg stod opp relativt tidlig i dag (for en fridag) for å dra på senteret tidlig. Jeg var nemlig innom i går etter jobb, men da var det så mange mennesker der at jeg valgte å dra hjem igjen ganske raskt. Men jeg må si at det faktisk var omtrent like mange mennesker der tidlig også, så jeg forsøkte å holde avstand til folkemengden med varierende suksess. Planen var egentlig å reise til legen i morgen før jobb, både i forbindelse med utslettet på huden, men også fordi jeg tror jeg har en urinveisinfeksjon. Ble liksom litt skremt på jobb på tirsdagen da jeg kjente skikkelig trang på å tisse men ikke fikk det til. Lurte nesten på om jeg skulle blærescanne meg selv. Jeg sov ganske dårlig fordi jeg fortsatt kjente på trangen til å tisse-- så jeg må si det at en symptomatisk UVI er mye mer plagsom enn jeg har innsett. Tror jeg skal avvente legen til tirsdag når jeg har fri, for jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker å reise dit i morgen før jobb. Til lunsj i dag lagde jeg kylling med ovnsbakte poteter. Sistnevnte drysset jeg med olivenolje, salt, pepper, chillikrydder og rosmarin. Det er liksom en sånn kombinasjon som aldri går feil. Dessuten hadde jeg chilli-aioli på potetene mine, og jeg vet liksom ikke hvordan jeg har levd livet uten chilli-aioli så lenge. Jeg er definitivt et matvrak for tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar