tirsdag 23. juni 2020

I didn't call you back, my fault. Some days I don't talk at all and some days I'm just not in the mood

Jeg har hatt langhelg, og det føles ut som om jeg ikke har vært produktiv i det minste. Det irriterer meg at jeg føler at jeg er nødt til å være produktiv, når jeg synes at det er fortjent at jeg får slappe av. I tillegg har jeg jobbhelg denne uken, som allerede er en litt mer travel arbeidsuke. Så det er logisk for meg å skulle lade opp batteriene. Men så har du den delen av meg som lengter etter å alltid gjøre noe produktivt. Det er en evig kamp med meg selv altså. I dag hadde jeg en litt travel vakt, hvor jeg i tillegg hadde med meg noen på opplæring. Det føles ganske typisk ut, for i fjor sommer hadde jeg konstant med meg opplæring selv om jeg ikke selv hadde vært på jobb på måneder. Det blir liksom ikke helt riktig at jeg da skal dra med meg noen på opplæring for å så avslutte hver setning med: "men det kan hende at rutinen/prosedyren har endret seg, så bare dobbeltsjekk med fagsykepleier". På den nye avdelingen min har jeg vel bare vært der i 2 og 1/2 måned. Og det føles absolutt ikke nok til å skulle ha med seg opplæring. Nå skal det sies at det ikke var planlagt slik, og at grunnen til at jeg fikk med meg opplæring var for å avlaste en kollega. Jeg håper og tror at jeg har en litt bedre vakt i morgen. Uansett er jeg glad for at dagens arbeidsdag er over. Jeg måtte innom butikken og posten etter jobb, og det var typ. det siste jeg hadde lyst til å gjøre. Spesielt fordi jeg fikk mensen i dag. Jada, i dag morges hadde jeg skikkelig vondt i magen. Det føltes ikke helt ut som mensenkramper, men det var mest sannsynligvis smerter i forbindelse med mensen. Timer senere på jobb reiste jeg meg opp og kjente at det bare begynte å renne. Så da sprang jeg på do. Men jeg føler liksom at jeg har tendens til å gå litt som en krabbe den første dagen jeg har mensen, og derfor går jeg langsommere enn vanlig. Og det er ikke digg når du har på deg litt for mye klær i varmen og skal bære på flere poser hjem. Jeg var ganske svett da jeg kom hjem for å si det sånn. Jeg drømte faktisk om å være helt gjennomsvett flere ganger i natt, og det føltes så ekte ut at jeg nesten ikke er helt sikker på at det ikke skjedde. Har hatt litt pause med mildere temperaturer i helgen, også er det på'n igjen med varmen nå. Jeg satte meg litt ute i sola i sted, fordi jeg mest sannsynligvis ikke kommer til å få sitte ute i solen når det er på det fineste denne uken. I stedet befinner jeg vel meg på jobb. Sånn er det. I går trente jeg faktisk for første gang på mange måneder, og jeg kjenner det faktisk i kroppen i dag. Tror det kanskje hjelper med mensensmertene, fordi det bidrar til at ubehaget i kroppen er fordelt litt utover. Nå må jeg nesten hoppe i dusjen fordi jeg føler meg så innmari klam. Også blir jeg nesten helt overbevist om at jeg har fått myggestikk også, selv om jeg hittil har klart å unngå det. Gleder meg til myggsesongen er over. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar