torsdag 25. juni 2020

I'm not responsible for your self-made obstacles

Jeg er litt stresset fordi jeg driver å prøver å planlegge ferien min og alle viktige events som har dukket opp. Vet at jeg sannsynligvis reiser på besøk til søstrene mine, og jeg har egentlig bestemt meg for å prøve å ta tog til alle. Problemet er at det ikke går noe tog direkte til Lynx. En togtur dit innebærer ett togbytte og en busstur. Altså to tog og en buss. Å få det til å gå opp tidsmessig og uvitenhet om de ulike stasjonene og hvor jeg er nødt til å gå gjør meg litt engstelig for det valget. Jeg får se, har ikke helt bestemt meg ennå hvordan jeg skal komme meg dit. Dessuten føler jeg meg litt var for å bestille billetter til noe som helst i fremtiden. Jeg er fortsatt på et punkt hvor alt føles usikkert ut. Men jeg tror nesten at jeg bare er nødt til å bestille billetter nå. Bryllup som jeg trodde ble utsatt til neste år er likevel noe som skal skje nå, så jeg prøver å sjonglere litt på planene mine for å få ting til å gå opp. Gårsdagens vakt var i utgangspunktet fin, men den var også travel. På slutten oppstod det plutselig flere ting på samme gang, så jeg gikk litt overtid. Men det gjør meg som regel ikke noe å gå overtid når jeg har fri dagen etter. I dag har jeg prøvd å nyte finværet; jeg har solt meg og lest bøker, men jeg klarte ikke å sitte stille så lenge. Ser nemlig at været forandrer seg fra neste uke, og jeg skal jo jobbe til helgen nå. Så da vet jeg av erfaring at jeg ville ha angret på å ikke ha solt meg litt. Jeg lagde meg pasta med spanske kjøttboller, men jeg lagde ikke saus fra scratch denne gangen. Og det kjente jeg virkelig. Nå kunne jeg godt tenkt meg pastaen som jeg fikk på mitt favoritthotell på Mallorca. Jeg har strikket litt, og jeg tror jeg kanskje skal fortsette å se på et nytt bakeprogram jeg fant på Netflix. Det passer fint som bakgrunn for strikkingen. Strikkeprosjektet mitt har heldigvis ingen deadline, og det er mer en ting jeg bare gjør fordi det gir meg glede. Selv om det trolig blir en gave til noen, så er det egentlig ikke hensikten bak det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar