mandag 8. juni 2020

who needs to go to sleep when I got you next to me?

I dag opplevde jeg ett av mine mareritt; jeg forsov meg til jobb. Det har vært en ganske slitsom arbeidshelg, og jeg sov ikke så mye natt til søndag. Det var både fordi det er begrenset med timer søvn når man har jobbet kveldsvakt og skal på en dagvakt dagen etter. Men også fordi jeg ikke klarte å skru av tankene om jobb da jeg omsider lå i sengen og prøvde å sovne. På slutten av vakten min i går følte jeg meg kognitivt svekket. Jeg hadde lagt på plass bandasjer, også måtte jeg hente en ekstra bandasje. Da jeg kom tilbake til rommet og de bandasjene jeg tidligere hadde lagt på plass, så ble jeg overrasket over å se de. Jeg trodde nemlig at noen andre hadde lagt det klart, men det var jo jeg som hadde gjort det for 30 sek siden. Så jeg tror at kroppen var veldig sliten, men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg kan ha sovet igjennom tre alarmer. Jeg har flymodus på mobilen på natten fordi jeg våkner så lett av lyder, men det gjorde det jo umulig for noen å kontakte meg i dag morges. Jeg våknet litt sakte, men jeg kjente med en gang at det var noe som ikke stemte. Det var for lyst og jeg kjente meg for uthvilt. Så på mobilen min, og der stod det at klokka var ni. Jeg skrudde av flymodus, og melding fra sjefen kom inn; "har du forsovet deg?". Jeg ringte henne med en gang; "hei, ja, jeg har forsovet meg". Hun lo litt, også sa jeg at jeg får jobbe litt ekstra i dag. Det tok meg femten minutter på å kle på meg, pusse tenner og pakke matpakke før jeg forlot huset. Heldigvis var det visst en ganske grei dag på jobb, slik at det ikke var krise at jeg hadde forsovet meg. Det var også en ganske fin vakt i dag, og det trengte jeg veldig. Sjefen sa jeg skulle gå hjem til riktig tid selv om jeg sa jeg skulle bli der litt lenger for å jobbe inn de timene jeg forsov meg. Jeg dro kjøpesenteret og matbutikken på vei hjem for å handle det jeg manglet. Også har jeg egentlig bare spist. Dagen har virkelig flydd forbi, men jeg er litt glad for at den straks er over. Det føles litt ut som om jeg har startet dagen på feil ben, og at dagen bare har forblitt sånn. I morgen er planen å dra til legen for å høre hva jeg skal gjøre videre med hudutslettet mitt, og kanskje for å bekrefte om jeg har en UVI. Spennende planer på en fridag altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar