fredag 13. januar 2023

I can take myself dancing, and I can hold my own hand

Det første jeg egentlig gjorde da jeg stod opp i dag, var å høre på Flowers av Miley Cyrus. Det er veldig åpenlagt at sangen delvis handler om Liam Hemsworth som også har bursdag i dag. Det er ganske "salty" gjort å gi ut hennes første singel akkurat i dag, men jeg tenker samtidig: good for you. Jeg elsker sangen, for sangen inspirerer til selvstendighet og empowerment. Har hørt på sangen på repeat i hele dag. Jeg har vært og hentet to store pakker. Den ene pakken inneholdt en dunjakke fra Arket som jeg håpet på skulle være den nye vinterjakken min. Men jakken var en farge som ikke passet meg. Samtidig var den for stor. Så den går i retur. Den andre pakken var et par jeans fra Monki. Jeg har tenkt på jeans fra Monki siden jeg fant de grønne jeansene i butikk. Dessverre er de fortsatt utsolgt for min størrelse i den grønne fargen. Men jeg fant et par hvite/beige jeans i lignende stil, så jeg bestilte meg to forskjellige størrelser. Jeg har prøvd på begge, og det virker som om den ene størrelsen blir best. Men jeg har lyst til å prøve igjen i morgen før jeg tar en avgjørelse. Så ja, jeg må vel også returnere to pakker i morgen. Jeg har vært ganske sliten hele denne uken. Ja, det har vært tungt på jobb, men jeg tror at jeg også bare er ekstra sliten fordi jeg er premenstruell. Føles ut som om noen har tappet all energien min liksom. Jeg fikk endelig gjennomført en treningsøkt i går, men jeg måtte ha ganske mange pauser for å komme meg igjennom økten. Nå håper jeg egentlig på at menstruasjonen skal komme i kveld, slik at jeg slipper å gå og vente. Noen ganger føles det ut som om mine premenstruelle symptomer er mye verre enn andre ganger, og denne gangen har jeg hatt ganske store humørsvingninger. Jeg har heldigvis langfri denne uken. I dag er min andre fridag, og jeg skal ikke på jobb igjen før på mandag. Neste uke venter nattevakter, og uken deretter også. Så det er deilig å få litt tid til å lade opp batteriene. Til tross for at det er januar, så føler jeg meg ganske optimistisk. Det er for det meste mørkt, men i går var det litt sol. Og jeg synes det har begynt å lysne litt. Kan hende jeg bare innbiller meg det, men kanskje det har samme effekt uansett? Ja takk placebo liksom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar