onsdag 4. januar 2023

when the whole world is caving, you're my saving grace

Det har vært noen tøffe dager på jobb, og det ser ut til at det kanskje forblir sånn ut januar i hvert fall. Det er veldig mye covid, rs og influensa som sirkulerer. Også er det i tillegg mange som har forslått seg på isen den siste tiden. Så det er veldig fult på sykehusene disse dager. Så jeg trengte/trenger virkelig disse to fridagene mine før arbeidshelgen min starter. Hadde et stort behov for å samle meg litt, minimere stress og sove nok. Etter jobb i går skulle jeg i utgangspunktet handle mat på mitt lokale kjøpesenter. Men så hadde jeg så lite energi, så jeg tenkte jeg heller skulle dra på matbutikken rett ved jobb. Så jeg gjorde det, men det var ting jeg ikke hadde funnet. Så på vei hjemover stoppet jeg faktisk innom mitt lokale kjøpesenter. Det var tydeligvis 10- og 20-kroners marked på Meny i tillegg. Så jeg gikk egentlig rundt og tittet og dro med meg langt flere varer enn jeg hadde behov for. Men det som er gøy med Meny er det store utvalget og muligheten til å prøve andre produkter. Jeg kjøpe blant annet med en liten pakke knekkebrød med masse fiberinnhold. Ellers kjøpte jeg ting til middag neste uke. Tok bussen hjem fordi sekken og posene mine veide såpass mye. Lagde meg mat, og deretter trente jeg. Jeg var litt usikker på om jeg skulle starte med Caroline Girvan's "Iron" eller "Fuel" -treningsprogram. Etter å ha sett litt igjennom første økt fra begge programmene, bestemte jeg meg for å følge Fuel. Det er kortere økter, men samtidig mer intense. Jeg synes økten var slitsom, men veldig effektiv. Kjente ikke nødvendigvis hvor mye jeg hadde gitt under økten, men da jeg så meg i speilet og fikk øye på hvor mye jeg hadde svettet, var det mer klart. Jeg la meg sent i går, og våknet derfor sent i dag. Men jeg har kost meg med å meal preppe måltider til denne uken. Jeg laget couscous-salat igjen fordi det er en av mine favoritt ting å spise for å få i meg mer grønnsaker. Jeg hadde også en vossakorv og en juleskinke igjen i kjøleskapet fra juletider. Så jeg bestemte meg for å tilberede de som protein denne uken. Ellers har jeg dagen til å slappe av i dag. I morgen lurer jeg litt på om jeg skal dra på januarshopping. Se om jeg finner en joggedress for eksempel. Og har jeg nevnt at min favorittkåpe fra Mango er blitt for liten? Det er en liten tragedie, men jeg så den komme. Den er tross alt blitt seks-sju år gammel. Så jeg er vel egentlig også på utkikk etter en ny kåpe, men hittil har det ikke vært så mye på markedet som jeg faktisk har likt. Kanskje det heller blir online shopping med tanke på snøværet. Hvis det er slik som det har vært i dag i morgen også, så tror jeg ikke at jeg har så lyst til å bevege meg ut. Jeg må nok ut for å måke snø i kveld, men jeg prøver å vente så lenge som mulig. For dersom jeg måker for tidlig vil det snø nok til at det føltes ut som om det jeg gjorde var forgjeves.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar