onsdag 18. januar 2023

Think I only want one number in my phone. I might change your contact to "don’t leave me alone"

Aj aj, går det an å bli så sliten liksom. Har ikke sovet så bra natt til i dag, hvilket er et dårlig utgangspunkt for å skulle dra på nattevakt. Det har helt ærlig vært noen slitsomme vakter denne uken hittil. Stor arbeidsbelastning i forhold til bemanning. Og når du leser at helseministeren vil at sykehusene skal stramme inn, så er det ganske lite inspirerende å bli. Jeg forstår at pengene må delegeres ut på en måte som blir noenlunde bærekraftig. Samtidig er det også en absurd tanke at man skal stramme inn når eldrebølgen er her og pasientene er så komplekse og multimorbide. Det vil si at hver enkelt pasient krever mer behandling, samtidig som at det er flere pasienter. Også skal man kutte årsverk? Nei, jeg klarer ikke å tenke på det mer akkurat nå. Ut ifra vaktene mine denne uken, så tror jeg det blir noen slitsomme nattevakter. Men nå prøver jeg bare å tenke på at jeg skal komme meg igjennom de. Jeg er heldigvis igjennom menstruasjonen min nå, eller på mine siste dager. Kunne tenkt meg å dra innom butikken, men jeg vil helst ikke gjøre noe som helst på en dag som dette. Skal bare fokusere på å slappe av inntil jeg er nødt til å ta meg en dusj og gjøre meg klar. Jeg har i det minste fått øyekremen min i postkassen nå. Har ikke vært ute for å hente pakken, men i følge sms'en jeg nettopp fikk, skal den være i postkassen. Jeg har vært litt crazy og splurged på hudprodukter denne måneden. Så nå skal jeg prøve litt nye produkter. Jeg vet jeg har følt meg optimistisk i januar hittil, men nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg gleder meg til måneden er over. Men sånn er vel livet; fullt av oppturer og nedturer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar