fredag 27. januar 2023

Say you want my body, but you ain't never do a thing about it. Baby, lovin' you is such a chore

I går dro jeg endelig på kjøpesenteret. Først kjøpte jeg vekter som papsen kom og hentet for meg. Jeg trener hjemme og har derfor ikke tilgang til så mye utstyr som man har på en treningssenter. Men jeg innså at dersom jeg ønsket litt mer progresjon i treningen, så måtte jeg kjøpe tyngre vekter. Jeg er riktignok fortsatt ganske svak i overkroppen, selv om jeg tror jeg absolutt har genene til å kunne få skikkelig muskuløs overkropp. Jeg har et halvveis mål om å klare en ordentlig push-up. Har riktignok ikke skrevet det ned som et mål, men jeg har et ønske om det. I går gjorde jeg en upperbody økt, og jeg brukte 6kg dumbbells. Det er tungt for meg altså! Så i dag kjenner jeg det i armene. Men jeg følte meg sterk og jeg kjente at push-ups i går gikk veldig fint. Så jeg er veldig fornøyd med det! 10kg dumbbells får foreløpig bli til lowerbody økter, så får jeg håpe at jeg en dag klarer 10kg til upperbody dager. Jeg gikk innom en butikk for å prøve en treningstights jeg allerede har, men jeg tenkte jeg skulle prøve den i den andre fargen de tilbyr. Vanligvis er jeg ganske glad i svart, men jeg tror ikke jeg er så glad i det når det kommer til treningstøy. Dessuten syntes jeg at passformen ikke var lik den jeg har. Så jeg får lete videre etter ny treningstights. Jeg fikk kjøpt det meste av det jeg var ute etter i går. Det eneste jeg ikke fant var chiafrø og et lommespeil. Jeg kunne nok ha funnet begge om jeg gikk innom flere butikker, men jeg orket ikke akkurat å saumfare kjøpesenteret. Det er dessuten ikke noe som hastet heller. Jeg kom hjem og lagde svenske kjøttboller ala IKEA. Bare at IKEA ikke lager svenske kjøttboller som de gjorde før. Jeg har den siste tiden forsøkt å spise mindre prosessert mat, fordi det er et mål i år som jeg egentlig startet på i fjor. Men noen ganger får man lyst på mat som for eksempel svenske kjøttboller. Jeg er ikke den personen som kjøper kjøtt for å lage egen kjøttdeig, ikke for å snakke om å plukke tyttebær og lage eget syltetøy. Men så utrolig godt med svenske kjøttboller! Føles litt ut som sånn comfort food. Etter jeg hadde spist ferdig mat begynte jeg på meal prep. Jeg gjorde klart søtpoteter som skulle i ovnen. Det er så tilfredsstillende når man får en skikkelig fin søtpotet som er som en drøm å skjære i. Føles litt som når man får en perfekt avocado. Ellers lagde jeg couscoussalat igjen, fordi jeg tydeligvis ikke klarer å leve uten det. Også gjorde jeg treningsøkt. Etter at Caroline Girvan økten var ferdig fant jeg også ut at jeg ville gjøre litt trening for kjernemuskulatur også, før jeg fant ut at klokken var blitt litt mye og jeg måtte gå og ordne kveldsmat. Jeg sovnet faktisk klokken ett i går, og det var skikkelig deilig. Jeg sov i utgangspunktet i åtte timer. Kroppen våknet av seg selv, men etter en dopause tvang jeg meg selv til å sove litt lenger, og det fikk jeg til! Så nå føler jeg at jeg har et godt utgangspunkt for nattevaktshelgen min. Før nattevakt skal jeg bruke resten av dagen til avslapping og forøke å nå level 55 i mining på Runescape. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar