tirsdag 21. februar 2023

maybe I’ll be fine this time, and I’ll let you see me in the light

Jeg har fortsatt to vakter igjen på jobb før jeg er ferdig med åtte vakter i strekk. Det går hittil fint. Har stort sett vært greit, men med noen travle mellomrom. Jeg gleder meg riktignok til å ta helg og å slappe av litt mer. Jeg vet allerede nå at morgendagen blir mer travel, men jeg tror likevel at det blir overkommelig. Får vel håpe på det. Jeg er skikkelig fornøyd med at jeg har klart å legge meg kl 01 de siste dagene. Føles liksom ut som om jeg kommer nærmere og nærmere en leggetid før midnatt. Nå skal det sies at jeg har sovet rundt fire timer i natt, så jeg er litt sliten i dag. Men forhåpentligvis betyr det at jeg kanskje sovner tidligere? Nå synes jeg at jeg har ganske mye sosiale møter planlagt tiden fremover. Det blir endelig Lewis Capaldi konsert neste uke, og deretter drar jeg trolig på lønningspils med jobben etterpå. Denne helgen skal jeg møte to personer jeg gikk på videregående med. Hun ene møtte jeg på reunion i fjor høst, og hun andre har jeg faktisk ikke sett på mange år. Så det blir litt morsomt. I mars skal jeg på bursdagsfeiring, møte jentene, kanskje møte Oyster. Så ja, det er litt vel mye for meg som ikke er så sosial. Men kanskje det er det at solen er oppe lenger utover dagen, kanskje det er at det føles ut som om våren snart nærmer seg? Jeg har bestemt meg for å reise til Lynx og co i mai fordi jeg har en ferieuke da. Jeg har planer om å gå fjellturer, men nå har Lynx bestemt seg for at vi skal dra på camping. Jeg har jo overnattet i campingvogna deres ei natt, og det føltes liksom nok ut. Så jeg får se om jeg eventuelt bare skal telte. Det er en kollega som egentlig har lyst til å være med meg til Vestlandet, men det blir dumt hvis det blir camping. Tror ikke det går da, men vi får se. Men alle disse tankene om turer jeg har lyst til å gå på har aktivert lysten min til å kjøpe meg tursekk. Jeg har en tursekk, og selv om den er veldig praktisk fordi den kan brettes og dyttes inn i en liten pose, er den ikke særlig ergonomisk. Drømmesekken min er fra Norrøna, men tanken på å bruke så mye penger på en sekk som ikke er til daglig bruk er vond. Samtidig vet jeg på en måte at hvis jeg kjøper en billigere sekk, så vil jeg trolig uansett fortsatt ønske sekken fra Norrøna til jeg en dag velger å kjøpe den. Så da føles det bare dumt ut å kjøpe noe som er midlertidig når jeg allerede har noe som ivaretar mine behov per nå. Kanskje jeg får lage et sinking fund til sekken neste år. I år bør pengene mine heller gå til sparing og nye jobbsko. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar