onsdag 7. juni 2023

Baby, we both know this is not our time. It's time to say goodbye until we meet again

Det ble en litt mer stillesittende ferie enn antatt. Masse regn og vind medførte at vi oppholdt oss mest inne. Vi var såklart ute, og dro på dagstur den ene dagen det ble noe opplett på ettermiddagen. Ellers var det korte turer i regnvær. Det ble dessverre ikke noe fjelltur denne gangen, fordi at det ikke var vært til det. Jeg satt barnevakt for eldste niesen og valpen. Det var litt merkelig fordi jeg kjente at jeg ikke var helt valpe-person. Foretrekker visst senior-hunder som er mer chill. Det bør ikke være en overraskelse for meg, for det er jo egentlig det jeg alltid har tenkt at jeg kunne ha sett for meg å få dersom jeg skulle skaffe meg hund: en senior. Jeg kom hjem for en uke siden; fra regnvær til sol. Det har vært utrolig vakkert vær her i det siste. Sommeren er plutselig på plass liksom. Det er klart at jeg gjerne kunne ha tatt et par regndager også, så lenge solen kommer tilbake. Jeg har hatt masse glede av solsengen min, selv om soleksemet mitt har tittet litt frem og tilbake. Har skille på halsen etter alle halsrullene mine, hvilket jeg synes er veldig komisk. Etter jeg kom hjem fra ferieuken, hadde jeg et møte og deretter nattevaktshelg. Det var egentlig en ganske fin helg. Startet med å endelig få mensen før første vakt. Det ble litt mye den siste natten, men jeg synes alt i alt at ting gikk greit. I dag har jeg hatt masse fag, slik at hodet er stapp fult. Jeg dro innom et kjøpesenter jeg ikke har vært på siden kanskje ett år-- jeg så etter noe spesifikt som jeg så de skulle ha. Jeg dro riktignok hjem uten den tingen, men jeg fant en bucket hat, hvilket var det som var viktigst. Det er til en jobbsammenheng. Det er en neongrønn bucket hat, og jeg må jo nesten bare le av den. Jeg ser litt idiotisk ut i den, men det en en del av et kostyme. Og da har jeg egentlig ikke så mye i mot å se ut som en idiot. Jeg har også kjøpt med meg alkohol til den jobbsammenhengen. Litt spent på hvordan alt kommer til å gå, hadde egentlig lyst til å melde avbrudd da uken startet. Men nå blir det rett og slett for sent å trekke meg fra greia. I morgen tror jeg at jeg skal gå hjem fra jobb, prøver å gjøre det en gang i uken nå som det er så fint vær. Jeg burde kanskje gå i shorts, men jeg orker ikke å barbere leggene mine. Så da blir det nok leggings. Håper det blir en bra vakt på jobb i morgen, og at jeg faktisk har overskudd til å gå hjem da. Jeg skulle gjerne ha gått innom butikken igjen fordi jeg mangler å kjøpe litt godis. Men kanskje jeg kan gjøre det på fredag eller lørdag? Jeg har endelig gått igjennom forbruket for mai, og jeg ble skikkelig sjokkert. Laveste forbruket jeg har hatt på mange måneder, og jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor. Kan ikke huske at jeg aktivt prøvde å unngå å kjøpe ting. I gjengjeld ser jeg at jeg allerede har brukt masse penger i juni som knapt har startet. Nå må jeg spise litt før jeg skal legge meg. Jeg er ganske trøtt, så jeg håper på å sovne så fort hodet treffer puta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar