torsdag 15. juni 2023

Darlin', I will give up everything. Who I'll be and who I am. You can have it all

Jeg har sovet innmari dårlig de siste døgnene. Våknet hver time og sovet veldig "lett". Skjønte ikke helt hva som var årsaken, før jeg i natt våknet opp nesten gjennomsvett. Det er på en måte deilig med så varme temperaturer nå som det er sommer, men når jeg som bor i et kaldt murhus blir såpass varm, så føles det litt i overkant. Halv tre i natt lå jeg og googlet sommerdyner. Jeg er ikke langt ifra å kjøpe meg en sommerdyne, men det føles litt unødvendig ut når været trolig ikke forblir sånn hele sommeren. Så kanskje jeg skal prøve å sove med et sengesett og teppe. Det har vært ganske travelt på jobb denne uken. I dag kjente jeg at det toppet seg litt, og jeg hadde tusen ting å tenke på. Da er det veldig fint når kollegaene dine ser deg og automatisk stepper inn og tar på seg oppgaver. Jeg kjenner at jeg gruer meg til at folk begynner å ta ferie, for da mister man mye av den støtten fordi det er så mange nye på jobb. Etter å ha spist litt mat etter jobb, gikk jeg ned i garderoben og gikk igjennom sekken min som har stått hos kollegaen min siden lørdag. Teppet som var tilsølt av løv og alkohol på lørdag bestemte jeg meg for å kaste i søpla. Ellers klarte jeg å pakke en 28L sekk, en tjukk genser, sminkefjerner, solkrem, kjole, linbukse, og sokker inn i min 15L tursekk. Jeg skulle nemlig gå hjem, og da er det mer behagelig å gå med sekken som er ment å bruke over lengre distanser. Det var overskyet da jeg gikk hjem, men likevel 28 grader. Jeg hadde på meg et lite treningssett som essensielt er en treningstopp og et par hotpants. Det føltes litt for varmt ut. Jeg klarte også å få årets første mygg. Ble bitt i rumpa, så takk til den myggen. Jeg tror myggen vet at det er mye blod å få tak i utenfor jobben. Det er ekkelt å vente på bussen etter en kveldsvakt, og det er såpass at jeg nå heller foretrekker dagvakter fordi det er mindre mygg å bekymre seg for. De som er vante til at man svarmes med mygg, pleier å gå frem og tilbake for å minimere antall myggestikk. Men jeg ble vitne til ei som skulle reise. Hun hadde på seg shorts og satte seg ned på benken for å vente. Det tok ikke lange tiden før hun måtte reise seg opp og begynne å bevege på seg. Jeg må kjøpe ny Mygga på apoteket ved neste anledning. Uansett, jeg prøver å gå hjem fra jobb minst en gang i uka. Det er faktisk utrolig deilig, og jeg håper jeg klarer å opprettholde denne vanen så lenge som mulig. Jeg hadde fri i går og benyttet formiddagen til å handle. Gåturen til og fra kjøpesenteret gjorde meg så utrolig svett. Jeg la meg ute i solen etter å ha fylt på litt væske i kroppen, fordi jeg tror jeg aldri har svettet så mye som jeg gjorde i går ut igjennom hele dagen. For jeg gjorde også en treningsøkt på kvelden. Så jeg ble liksom aldri ferdig med svetten. Nå håper jeg riktignok at jeg kan slippe unna nok en svett natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar