lørdag 5. mai 2012

forever young

Jeg ser det i dine øyne. Smerten. Den som du forsøker å skjule. Jeg skulle ønske jeg kunne gitt deg en klem, og presset smerten bort. Akkurat som du må suge ut gift av et slangebitt. For ditt humør sprer seg over mitt. Jeg vil at du skal være glad. Skulle så gjerne fjerne den smerten du føler. 

Når man har ekstra studs etter russebuksen og man kjeder seg, blir det fort et DIY-prosjekt. Jeg må passe på så jeg ikke studder alt jeg eier. Fredagen kom og dro, og jeg må igjen fokusere på skolearbeid. Det er en evig sirkel. Å tilegne seg kunnskap er noe man må gjøre gjennom hele livet. Enten det er ved hjelp av bøker, eller bare erfaringer. Jeg foretrekker det sistnevnte. Men nå har jeg faktisk lånt geografi læreboken fra første klasse, og jeg kjenner at jeg savner faget. Jeg ville faktisk ha satt meg ned og lest gjennom hele boka om jeg hadde hatt tid. Husker at jeg klagde over faget til min eldre søster, og hun sa at hun misunnet meg. For hun hadde ikke hatt faget. Og nå tenker jeg at jeg savner det. Men det er nok mer enn faget, det er første klasse. Da jeg trodde jeg hadde all-verdens tid før jeg måtte tenke på fremtiden. Hvor blir det av tiden, sier jeg. Jeg vil ikke bli voksen. Jeg lever i evig fornektelse. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar