torsdag 20. juli 2017

lover, where do you live

Logikken i meg nektet meg å kjøpe en gul jakke i dag. Valgte å gå for den i blå i stedet, da den vil gå med alle klærne mine. Jeg er faktisk litt lei meg for at jeg ikke gikk for den gule, men jeg klarer ikke helt å få meg til å kjøpe ting jeg vet jeg ikke får anvendt. I stedet gikk jeg på Rituals, hvor jeg fikk en håndmassasje. Det var veldig uforventet, men en svært behagelig opplevelse. Duftene og opplevelsen minnet meg om å være tilbake i Asia. Skulle egentlig bare en kjapp tur innom storsenteret for å kjøpe et par nødvendigheter. I stedet ble det litt shopping på meg. For tiden har jeg veldig lyst på et par rosa jeans, men jeg finner den ikke i min størrelse. Det er ganske irriterende, og tror at av den grunn har jeg lyst til å kjøpe masse annet som jeg ikke trenger. I dag kjøpte jeg sko, dog en kan si at jeg faktisk hadde behov for noen sommersko. Morgenen ble brukt til å rydde, for søsteren og co. kommer visst i morgen. Og da har jeg kveldsvakt, og det er no way at jeg gidder å bruke tiden min før en kveldsvakt på å rydde. Jeg blir kastet ut av rommet mitt mens gjengen er her. De er tross alt fem mennesker (i varierende størrelser, da). Må innrømme at det er litt deilig å jobbe mens kidsa er her. Da har jeg i hvertfall litt fri fra kidsa, slipper å være omringet 24/7. Men jeg har det også noe travelt neste uke med tanke på forlovelsesfest og avreise til Stockholm. Men hva er vel livet uten litt kaos i ny og ne? Duppet litt av i solen i dag, måtte utnytte finværet. Spesielt fordi det er meldt regn på min neste fridag. Det går vel greit, skal jo forhåpentligvis komme meg til syden om ca. to uker, og der tror jeg og håper jeg på bedre vær. Hvem vet, kanskje jeg faktisk finner meg tid til å dra til varmere strøk senere på året også. (Nå ser jeg for meg fremtidige meg med masse eksamenslesing som ser tilbake på den optimistiske jeg, og tenker "er du dust"). Jeg hadde en fin kveldsvakt i går, også har jeg jo sovet så godt den siste uken. I tillegg har jeg hatt en ganske fin og avslappende dag i dag-- det gjør mye for kroppen. I morgen venter en ny kveldsvakt, og starten på jobbhelgen min. Mistenker at den blir ganske travel, men vi får se. Jeg har sju vakter igjen, før jeg har feriiiiiiiiiiiii. Synes det er fortjent når ikke bare kollegene mine spør meg om jeg ikke skal ha fri snart, men også pasientene. Haha. Nå skal jeg straks sove i min egen seng for siste gang på en stund. Det skal jeg nyte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar