lørdag 29. juli 2017

I hope you're thinking bout me babe, cause I'm thinking about you

Jeg gikk ut i ferie en time for sent i går. Overtid på en fredag smaker aldri bra, men slik er nå livet. Jeg fikk hadet-klemmer av kollegene mine, for det er tross alt en stund til jeg ser de igjen (antakeligvis). Grunnen til at jeg gikk overtid, er fordi jeg tok over jobben til en annen litt sent. Det er litt kaotisk å gjøre det sånn, men hodet var heldigvis ikke overkokt, og da gikk det greit. Sjefen kom bort og sa "du er så flink, du har alltid oversikt over ting. Kan du ikke bare fortsette å jobbe her?" med et smil. Jeg lo, og jobbet videre. Det har vært ganske slitsomt den siste tiden, noe som jeg antar skyldes at jeg er sliten også. Du har ikke nok overskudd til å være på topp hver eneste dag, og jeg har kjent på det at jeg har stresset mer i det siste på grunn av lite overskudd. Det er selvfølgelig en travel avdeling jeg jobber i, også. Det er sjeldent jeg får ukompliserte caser på jobb, og da er det vanskelig når det i tillegg er nye leger som spør deg hvordan du fyller ut et biopsi-skjema. Jeg har jo vært med på et par kirurgiske ting i det siste også, noe jeg ikke er vant til. Fikk en tlf fra en lege som spurte om jeg kunne dekke opp til en tapping ute på det dedikerte rommet. "Eh, jeg har aldri gjort det før," sa jeg. "Vel, da har du ca. en halvtime til å prøve deg," svarte han. Jeg fikk heldigvis med meg en kollega og sjefen til å hjelpe meg. Også kom selvfølgelig denne overlegen som jeg har jobbet så mye med i sommer, spesielt i det siste. "Du er jo alltid her," sa han. Nei, nå skal det være godt med ferie. Da jeg gikk fra jobb, så jeg selvfølgelig en mail fra min fremtidige skole om hva som skal gjøres før skolestart og annen informasjon. Det var en liten wake-up call. Har liksom ikke hatt tid til å tenke på noe annet enn jobb, så jeg har kunnet "glemme" det faktum at jeg starter på skole. Jeg kommer antakeligvis til å ignorere det i en liten stund til mens jeg har ferie, for det orker jeg ikke å tenke på helt nå. Jeg måtte dra hjemom før jeg dro til senteret, hvor Kiwi og Marble allerede satt. Kiwi hadde kommet fra nattevakt, Marble og jeg fra dagvakter. Kiwi hadde satt seg først og spist, også spiste Marble ferdig sin egen mat i det jeg kom. Og da bestilte jeg mat. Mon tro om servitørene tenkte det var merkelig. Jentene løp rundt og lette etter ting til dagens forlovelsesfest, mens jeg stortsett fulgte etter. Det ble sent, og senteret skulle straks stenge, så jeg gikk for å hente en pakke. Den var selvfølgelig mye større enn jeg hadde forestilt meg, så jeg sendte en melding til Marble som stod i et prøverom da-- "jeg er nødt til å gå hjem". Armene mine var gele da jeg kom hjem, for å si det sånn. Lynx og co reiste i går, men jeg så de sist på torsdagskvelden da vi satt i sofaen og så på Boss med Melissa McCartney. Vi bestemte oss for å kjøpe sushi sånn sent på kvelden, og jeg ønsket meg mango-is av Grepper. Det var egentlig ganske koselig. Må ærlig innrømme at det er deilig å ha de ute av huset nå, for det ble veldig mye rot. Og nå har jeg endelig fått tilbake min egen seng, så jeg er veldig glad. Jeg ser Lynx og co. om to uker, for min niese skal døpes, og jeg skal være fadder. Jeg har en ganske travel tidsplan de neste to ukene, og i morgen sitter jeg vel på et fly i denne tiden. Jeg er nødt til å pakke nå, for i kveld skal det handle om Sugar som har forlovelsesfest. Det er første gang jeg deltar i noe slikt, så jeg er ganske spent. Det er bare dumt at det regner såpass-- da blir det kanskje kjole og støvler. Nå er jeg nødt til å starte alt jeg har på dagens liste, ellers blir det stressende. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar