torsdag 3. august 2017

My thoughts are so loud, 'cause I just wanna know. Are you gonna keep her?

Noen ganger går jeg rundt i storbyer, og jeg husker klart et sted, et område, men jeg er usikker på om det er i den byen jeg er i. Stockholm viste seg å være et av disse stedene hvor mange av de "stedene, områdene" jeg pleier å tenke på faktisk er. Lørdagskvelden varte til natten. Det skal sies at kvelden startet med at vi gikk inn på feil lokale, til et bryllup. Hilste på en kar som sa "jeg er lillebroren til brudgommen". Det var ikke før vi fikk sett på bordkartet, hvor vi ikke fant navnene våre og jeg leste navnene til brudeparet-- at vi skjønte vi hadde gått feil. Kiwi, Marble og jeg satt og gruet oss til å holde tale, gikk ut for å øve flere ganger, og jeg klarte knapt å prate med andre mennesker. Omsider fikk vi fremført diktet vårt, og vi tok oss et glass champagne for å feire. Jeg lo og smilte så det gjorde vondt i smilebåndene. Det er ganske spesielt å se "ekte kjærlighet" som lillesøsteren til Sugar sa, og det er vanskelig å ikke smile av deres lykke. Vi danset til indiske sanger, som om det var topp 20. Skålte med faren til Sugar, spøkte med faren til den kommende brudgommen. Jeg spiste sykt god mat (tenker fortsatt på det), og fy flate så perfekt med middag ved midnatt. Nei det var en veldig fin kveld, og jeg sovnet halv tre. Våknet fem timer senere for å sette meg på et fly til Stockholm. Vi ankom Scandic (HTL foreverrrrr) Upplandsgatan noe tidligere enn innsjekkingstid, men fikk sjekke inn med en gang. Og da fikk vi jammen meg det største rommet jeg har fått på et HTL-hotell før. Jeg er veldig glad i interiøret til hotellet, og hele estetikken. Nei, det er safe to say at jeg var (er) storfornøyd. En reise er ganske avhengig av reisepartneren, har jeg innsett. Jeg gikk i gjennomsnitt over tjuetusen skritt hver dag med mamma, for hun ville se så mye av Stockholm som hun kunne. Jeg ble litt overrasket over alle områdene jeg faktisk kjente igjen, for jeg kan ikke huske at jeg og kilo-gjengen utforsket så mye av byen. Men etter denne turen kan jeg si at jeg har utvidet mitt kjennskap til byen. Vi bodde i Norrmalm, utforsket Vasastan, Solna, Östermalm, Södermalm. Jeg har vært i utrolig mange parker nå, og favoritten må da være Haga park, men også Observatorielunden hvis du bare ønsker en stille stund med fin utsikt. Rosendals Trädgård er fantastisk fint for blomsterentusiaster som mamma, men også for familier som ønsker å ta en brunch under epletrærne. Også går det an å sitte på en gressplen litt unna, ta av skoene og nyte naturen. Det kan riktignok hende at du hører litt fra Gröna Lund som ikke ligger så langt unna. Skeppsholmen eller Kastellholmen er fantastisk på en varm sommerdag i byen-- masse vind, pause fra støyet og fine omgivelser. Gå oppover mot Södermalm, hvis du vil ha utsikt over byen. Jeg synes Stockholm er finest på en sommerkveld når det er solnedgang, for da er alle gåturer utrolig fine. Det ble ikke akkurat en shoppingtur, men jeg kjøpte meg faktisk to jeans. En rosa og en som er hullete-- begge er litt sånn på kanten av det som er typisk for meg. Men forandring fryder? Etter et noe forsinket fly, kom vi hjem i går kveld. Ler alltid litt når jeg hører på Lover, Where Do You Live på et fly, og hun synger "lover, where do you live. In the sky, in the clouds, in the ocean". Ser for meg at jeg ser ut av vinduet og plutselig ser drømmemannen på en av skyene. Uansett, jeg valgte å sove så lenge jeg klarte i dag, lå i sengen så lenge jeg ønsket. Det er deilig å komme hjem til egen seng, dog jeg må si at hotellsengen fra HTL er en av de beste sengene jeg vet om (inkludert dyner og puter). Bena som har gått så mye de siste dagene har endelig fått pause. Har riktignok ryddet rommet og gjort en liten opprydning i diverse skap. Fikk en mail fra skolen angående mitt brukernavn og passord, og måtte smile da jeg innså at det er det samme fra da jeg tok bachelor. Plutselig føltes ting litt tryggere kanskje. Nå skal jeg fikse litt sånne greier jeg er nødt til å gjøre for jeg reiser avgårde igjen-- få litt orden i livet, være "voksen". Er halvveis inn i tjueårene, og jeg bruker anførselstegn om ordet voksen. Jada. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar